Skäms över min viktpendling
Har alltid haft en förkärlek till mat i kombination med för lite träning. Vilket lett till att jag har ca 10-20 kilos övervikt.
Har dock lyckats gå ner rejält i vikt två gånger. När jag väl bestämmer mig för något så går det. Första gången hejade folk på mig, någon sa väl "det svåra är att hålla vikten" (vilket jag inte tog så allvarligt på). Efter ett par år hade jag gått upp allt igen och lite till.
Förra året tog jag tag i det igen. Gick ner 15 kilo..folk kommenterade det och blablabla. Nu sitter jag här igen..och skäms. Har lyckats lägga på mig minst 10 kilo på ett halvår. Vet att det syns..märker det på kläderna. Vågar inte ställa mig på vågen.
Problemet är..att även om jag vill gå ner de där kilona igen, så vet jag ju hur det kan gå. Jag skäms så sjukt mycket inför familj och vänner. Skäms över att jag svullar i mig mat..vet ju att folk lägger märke till mina viktförändningar. Varför gjorde jag inte något åt det när jag märkte att jag la på mig ett kilo, två kilo..?
När jag nu ska börja gå ner i vikt igen..så kommer ingen tro på mig. Hur ska jag då själv kunna intala mig själv över att jag kommer kunna hålla vikten den här gången?
Hemskt att se foton på sig själv..att inom loppet av ett år först vara överviktig, gå till normalviktig, för att sedan bli överviktig igen.
Sorry att det blev så långt..