• Jonnasmamma08

inskrivning i halmstad??

hej..
    ska på min inskrivning nu på torsdag då jag är i v.12 (11+2)
    är det någon som vet om man får lyssna på knodden eller om man får göra ett vul?

är så orolig att det inte står rätt till..

väldigt tacksam för svar

• Svar på tråden inskrivning i halmstad??
  • Tilda å Jimmy

JAg gjorde också inskrivning i den veckan, och tack vare att min bm är världens gulligaste så tjatade vi till oss ett ul, men det beror på vem du får. Annars får du varken se eller höra den förrän rutin-ul i typ v. 18.... Jag var också jätteorolig när jag var där på inskrivningen, så jag blev väldigt glad när vi fick göra ett ul!!! Lycka till!

• April123

hejhej. bor också i halmstad. jag var på rutil UL idag o innan dess har jag gjort 5 UL.. =) men är man riktigt orolig så brukar dem inte neka...vilken barnmorska har du fått?

• Jonnasmamma08
    April123 skrev 2008-05-20 09:13:54 följande:
    hejhej. bor också i halmstad. jag var på rutil UL idag o innan dess har jag gjort 5 UL.. =) men är man riktigt orolig så brukar dem inte neka...vilken barnmorska har du fått?
    hej..va roligt med fler från halmstad :) hur långt gången är du?
    jag har fått Dina. träffade henne redan när jag var i v.6 åvill verklgen göra ett ul eller åtminstonde få veta att bebben mår bra...
    var har du gjort dina ul i och med att redan gjort 5? :)
  • Jonnasmamma08
    amomentlikethis skrev 2008-05-21 01:00:36 följande:
    här är en till från halmstad ni går också på mvc inne i stan eller?
    ja precis..på mittpunkten...vilken vecka är du i?
  • Jonnasmamma08

va roligt :)

är bara i v.12 (11+1) tycker tiden går så långsamt..
    syns ingenting att man ska ha bran heller..det gör att man blir orolig att man bara inbillar sig att man är gravid..
    kan man göra ul eller vul hos barnmorskan?

• amomentlikethis

va glad så länge det inte syns.

sen när magen kommer är den bara ivägen

det gjorde jag med, hela tiden! både med denna i magen och sonen. å fortfarande oroar jag mig för bebisen i magen trots att jag såg henne i månags.

dom brukar inte vara omöjliga att man får lyssna på hjärtat men UL tror jag inte du får.

fråga din bm på inskrivningen! säg att du vet att det inte är säkert det hörs så tidigt men att du gärna vill försöka att lyssna (det hörs, men dock är det lite tidigt å många bm vill inte försöka lyssna då).

• Jonnasmamma08

okej...det skadar ju aldrig att fråga...
    hade försökt i 11 månader innan vi fick plusset å då vill man att allt ska gå bra också...har visserligen lyckats komma till v.12 och vill att det ska fortsätta i denna takten fast att man kan få må lite bättre...
    har gått ner 5 kilo sen jag blev gravid...är orolig för det också..
    så det är mycket som ska tas upp med Bm på torsdag :)

har ni kommit på namn till lill tjejen i magen?

• amomentlikethis

har du kommit till vecka 12 utan några komplikationer så ska det nog gå bra resten av tiden ockå!

har du mått något illa?

att du går ner i vikt gör inget, det är inte förrens runt vecka 20-25 som du "bör" gå upp eftersom det är efter det bebisen börjar växa en del.

kan ta mig själv som exempel: gick först ner 2 kg, har nu gått upp 1 kg i vecka 21. bebisen väger 300 gram, moderkaka ca 200 gram och vattnet ca 150 gram kanske=650 gram. så det gör inget alls att du har gått ner i vikt, bara du får i dig mat!

jag har ju bara gått upp det bebisen med allt annat väger, inget konstigt alls. vissa går ner i vikt i början och en del går upp mycket istället.

Svar på tråden inskrivning i halmstad??