• Zofye

Har jag missat nått eller? Ska kronprinsessan Victoria äntligen gifta sig??

?
    Hörde nyss på radions nyhetssammanfattning nått i stil med "...och Victorias bröllop kommer att dra in miljoner"
    ???

• Svar på tråden Har jag missat nått eller? Ska kronprinsessan Victoria äntligen gifta sig??
  • Snorkis

Nej, det är önsketänkande från media...

• Zofye

Jaha
    Jag hann ju tro att jag missat typ ett års förlovning eller liknande

• Zofye

Oj, miljarder var det till och med..

• Emeraldy

Jag läste det där i tidningen i morse. Det är nåt företag som räknat ut vad deras bröllop skulle kosta och hur mycket det skulle dra in i turistintäkter

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Zofye

Jo, hörde hela inslaget nu

Emeraldy skrev 2008-05-20 08:33:43 följande:
    Jag läste det där i tidningen i morse. Det är nåt företag som räknat ut vad deras bröllop skulle kosta och hur mycket det skulle dra in i turistintäkter
  • Amazina

Tycker synd om henne. Tänk att ha så många som har åsikter om ens liv. Jag skulle känna mig rätt pressad. Vad skulle hända om Sveriges kronprinsessa plötsligt var homosexuell, hade Downs syndrom, inte kunde få barn, eller hade Boarderline el liknande? Grejer som "vanliga" människor faktiskt är/har... Jag tycker media ska lämna henne lite mer ifred...

• slangbella

Äh, det är inte ett dugg synd om henne. Fattiga barn i Afrika är det synd om. Om det är så himla jobbigt att vara kronprinsessa så kan hon faktiskt kliva av. Och ha ett helt underbart liv ändå.

Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing
  • Amazina
    slangbella skrev 2008-05-20 08:47:05 följande:
    Äh, det är inte ett dugg synd om henne. Fattiga barn i Afrika är det synd om. Om det är så himla jobbigt att vara kronprinsessa så kan hon faktiskt kliva av. Och ha ett helt underbart liv ändå.
    Kan hon verkligen hoppa av och leva ett normalt liv utan medial bevakning? Skulle inte tro det. Visst är det synd om de fattiga barnen i Afrika! jag tycker synd om många människor. Hon är dock inkluderad.
  • MajaLinnéa
    Amazina skrev 2008-05-20 08:41:03 följande:
    Tycker synd om henne. Tänk att ha så många som har åsikter om ens liv. Jag skulle känna mig rätt pressad. Vad skulle hända om Sveriges kronprinsessa plötsligt var homosexuell, hade Downs syndrom, inte kunde få barn, eller hade Boarderline el liknande? Grejer som "vanliga" människor faktiskt är/har... Jag tycker media ska lämna henne lite mer ifred...
    Har också tänkt på det.
    Men jag tror att när (om) prinsessan Victoria blir gravid så kommer ALLA sorters tester för att se om barnet är friskt eller ej att göras, INNAN de går ut med att hon är gravid.

OM det skulle visa sig att barnet har Downs syndrom (som man väl kan upptäcka ganska tidigt, genom nåt sorts test?) tror jag att de skulle ta bort barnet. Och inte överhuvudtaget nämna det för allmänheten, att där funnits en graviditet.
  • Amazina
    MajaLinnéa skrev 2008-05-20 08:52:33 följande:
    Har också tänkt på det.Men jag tror att när (om) prinsessan Victoria blir gravid så kommer ALLA sorters tester för att se om barnet är friskt eller ej att göras, INNAN de går ut med att hon är gravid.OM det skulle visa sig att barnet har Downs syndrom (som man väl kan upptäcka ganska tidigt, genom nåt sorts test?) tror jag att de skulle ta bort barnet. Och inte överhuvudtaget nämna det för allmänheten, att där funnits en graviditet.
    Ja, men sen finns det ju saker som inte syns i fostervattensprovet...
  • Bei Bei

Det är jag inte så säker på att hon skulle göra eller "tvingas" göra.
    Kungen och Vicktoria har t.ex Dyslexi.  Victoria har haft anorexia osv. Kungafamiljen börjar faktiskt leva lite mer som vanligt folk.

MajaLinnéa skrev 2008-05-20 08:52:33 följande:
    Har också tänkt på det.Men jag tror att när (om) prinsessan Victoria blir gravid så kommer ALLA sorters tester för att se om barnet är friskt eller ej att göras, INNAN de går ut med att hon är gravid.OM det skulle visa sig att barnet har Downs syndrom (som man väl kan upptäcka ganska tidigt, genom nåt sorts test?) tror jag att de skulle ta bort barnet. Och inte överhuvudtaget nämna det för allmänheten, att där funnits en graviditet.
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • UngMorsa

jag håller med.
    Har det egentligen någon gång fötts ett barn inom den kungliga världen som är sjuk/ missbildad/ skadad, osv?

• marina 81
    UngMorsa skrev 2008-05-20 08:58:17 följande:
    jag håller med.Har det egentligen någon gång fötts ett barn inom den kungliga världen som är sjuk/ missbildad/ skadad, osv?
    jag tror Carl Philip är lite "bakom" faktiskt
  • slangbella
    Amazina skrev 2008-05-20 08:49:59 följande:
    Kan hon verkligen hoppa av och leva ett normalt liv utan medial bevakning? Skulle inte tro det. Visst är det synd om de fattiga barnen i Afrika! jag tycker synd om många människor. Hon är dock inkluderad.
    Klart hon kan! Efter ett tag är hon inte intressant längre. Så är det bara.
    Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing
  • HelleGbg

marina 81 skrev 2008-05-20 23:49:42 följande:

• UngMorsa
    marina 81 skrev 2008-05-20 23:49:42 följande:
    Haha jo, det är väl kanske så men jag menar typ utväckligstörd, missbildad, osv.
Svar på tråden Har jag missat nått eller? Ska kronprinsessan Victoria äntligen gifta sig??