• Amazina

Boende i Schweiz, del 4.

Detta är en tråd för de ca 10 000 svenskar som finns i Schweiz. Alla är välkomna; utvandrade, jobbpendlare, besökare eller enbart Schweizfans...

Här kan man läsa om allt viktigt i livet... och lite till...

Gutes Vergnügen!

Länken till förra tråden finns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m29922776.html

• Svar på tråden Boende i Schweiz, del 4.
  • Apple Pie

Hej jag tittar in och sparar tråden, nu när vi verkligen ska flytta, det blir redan i början på augusti, så känns helt plötsligt rätt snart! Vi kommer till att början bo i Geneve, hyra antagligen möblerat (betalt av min mans företag) tills vi hittar något eget, var ka vi bo??? Tror Ain har sagt nått om olika bostadsområden innan men då kändes det inte aktuellt eftersom vi egentligen vill bo utanför Geneve...så var ka vi bo????

PS Jag kommer förresten att starta en ny mammagrupp i September, jag är ju en kontaktmamma här i London så jag tänkte att jag kan ju bli kontaktmamma där också (för svenska mammor) vill du va me??? Det hoppas jag iallafall...var snäll och inboxa mig er e-mail adress så att jag kan börja någonstans..kommer mer info sen! Sen får ni gärna sprida vidare att en ny mammagrupp startar till alla svenska mammor ni känner i och runt Geneve! Sen väl på plats så får jag börja göra mer reklam och sätta upp lappar på lämpliga anslagstavlor osv....

Hej så länge!

• kaj04

sparar oxå tråden!

apple pie: bra att du tar tag i franska delen. fru olsson är intresserad av berndelen o jag har fullt upp med "bara" zürich-området.

• Olsson22

Hej!

Jag har inte hört något mer från Michelle - ska jag höra av mig igen? Jag tar gärna tag i kontaktmamma delen för Bern området!

• Ain

Nej, men jag som skrev sa langt och sa försvann det! Ok igen da: ang. omraden i Geneve. man kan nog bo överallt egentligen. Det är ganska svart att hitta lägenhet om man vill bo där för kortare tid, sa jag skulle inte begränsa mig till ett speciellt omrade. Men kanske undvika omradet runt tagstationen och Paquis. Inte för att det är jätteosäkert där, men det är Geneves "red light district".

Jag är gärna med i en mammagrupp, fast jag jobbar ju pa dagarna saklart. Men kan ju vara med i alla fall och sa far jag se hur ofta jag kan komma. Kan tipsa lite folk jag känner ocksa.

• Apple Pie

Ain va bra! Klart du får vara med, här har vi ibland helgträffar och mammaute kvällar osv, sen brukar det ju vara midsommar, lucia och sånt så det går bra att vara med fast man jobbar...tipsa alla du känner! OK, ja vi får väl se var vi hittar då!

• kaj04

Olsson22: hör av dig till michelle igen, hon kan ha haft mycket att göra o då hinner hon inte riktigt med överallt.

• Olsson22

Kaj04: Jag mailade igår så får vi se! Tack för tipset!

I morse blev jag väckt med thé, chokladpraliner och ljus på sängen av min man... det är rätt härligt att fylla år om man glömmer det där med att bli äldre...

Ha en bra dag,

Isa

• kaj04

stort grattis på din födelsedag Isa!

• Räkmamman
    Olsson22 skrev 2008-05-22 07:50:41 följande:
    Kaj04: Jag mailade igår så får vi se! Tack för tipset!I morse blev jag väckt med thé, chokladpraliner och ljus på sängen av min man... det är rätt härligt att fylla år om man glömmer det där med att bli äldre...Ha en bra dag, Isa
    GRATTIS PÀ FéDELSEDAGEN! Man ska ALLTID bli firad!!!
    Min man är och hämtar upp vänner pâ flygplatsen. Det är sâ roligt när folk tar sig tid att komma ner och hälsa pâ oss!! Jag ska gâ till bageriet och köpa croissanter och bröd men Elin bara sover och sover och sover. Jagade upp mamman mitt i natten vid 2, är inte van vid det längre...

Zürichbor: fika nästa vecka nâgon gâng? Jag kan inte 27e, man annars gâr det.
  • Apple Pie

Olsson22: Grattis på födelsedagen, och jag mailade också Michelle igår om kontaktmamma 'jobbet' hon har inte svarat mig heller, men de håller precis på att lanserar den nya hemsidan som har blivit lite försenad så hon har fullt upp!!!!

Var ligger Bern jämfört med Zurich och Geneve?

Svar på tråden Boende i Schweiz, del 4.