• Amazina

Boende i Schweiz, del 4.

Detta är en tråd för de ca 10 000 svenskar som finns i Schweiz. Alla är välkomna; utvandrade, jobbpendlare, besökare eller enbart Schweizfans...

Här kan man läsa om allt viktigt i livet... och lite till...

Gutes Vergnügen!

Länken till förra tråden finns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m29922776.html

• Svar på tråden Boende i Schweiz, del 4.
  • pergobruden

Tack Amazonas! Och mycket riktigt hade sambon inte fixat nån hemföräkring..... Nu har jag fyllt i ett formulär på Zürichs hemsida så snart är det gjort!

• kaj04

litet tips till försäkringar:

kolla in zürich connect. hör till zürich versicherungen men eftersom du inte alltid har med samma person att göra o har ett nummer till en hotline sparar du pengar. sambon har sin bilförsäkring där o är helnöjd, jag ska oxå byta när det går

• pergobruden

Blir det nån fika imorgon??

• Amazina

Attans... Vill också fika, kan vi inte ses nästa vecka också? Picknick kanske?? Eller glass vid sjön? Jobbar dock torsdag och fredag till kl 16,00... De andra dagarna tror jag i alla fall att jag kan...

• Amazina

Fler som är uppe på avkylningsdusch nr 3 idag? Visst- man ska inte klaga på fint väder men 32 grader i skuggan kl 18,00 på kvällen är inte normalt! Vår lägenhet är som en bastu!!

Fika på onsdag?

• Räkmamman

jag är pâ pâ onsdag! Stackars elin klarade inte ens av skuggan utomhus sâ nu är vi inne och svettas...

Svar på tråden Boende i Schweiz, del 4.