• Blue Bear

Ni som fick barn på 4,0-4.5 kg eller mer.. storlek???

Jag e förstfödeska så jag e ny närdet gäller... jaaa, i stort sett allt

Jag tror att pojken jag har i magen kommer väga minst 4 kg (bara en känsla jag har).. Jag var ganska lång (54 c, 3,7 kg) för att vara en tjej och min sambo var 4,8 kg och 57 cm.. big baby!

Det jag undrar är just vilken storlek jag ska ta med till BB. Jag har ytterst lite i strl 50 eftersom jag tror inte det kommer hålla så länge.. kanske jag har fel??
    Ni som fick lite större barn, vilken storlek va den ni använde direkt efter födseln???

• Svar på tråden Ni som fick barn på 4,0-4.5 kg eller mer.. storlek???
  • Carisma95

Sonen hade aldrig strl 50. Han började på 56, vägde 4.120 gram.

A stumble may prevent a fall....
  • Miss Lau

Mina barn har vägt 4,5 resp. 4,7 och vi använde st 56 från början.

• KasperSixten

Hej

min grabb så barnmorskan skulle väga ca 3,5.3,8 kg, han pluppade ut som en 4,4 kg pojke och var 54 cm lång. hade med oss små fina kläder i storlek 50 men han såg ut som en stoppad korv i dem. det var 56 som gällde från början men han var snart inne på 62. så med andra ord skippa 50 utan köp mer i 62 från början.

//K

• isaks mamma

Vår son vägde 4,2 kg och var 54 cm lång. Vi hade inte köpt något i strl 50 utan allt i 56. Det fungerade jättebra, visst hade han kunnat ha 50 ett par veckor men 56 var inte FÖR stort så det hade jag satsat på!

• Skrik och Panik

Min son vägde 4140 gram o började på strl 56

• Sebbe Snutt

Min son var 57 cm lång och vägde 4742. Vi kunde inte ha stl 50 utan gick direkt på 56 och efter bara ett par veckor även på 62, fast vi vek upp ärmarna lite.

Hade köpt vinteroverall i stl 56 så vi fick lite panik (han är född i januari och det finns inte så många overaller kvar att köpa då) men den var JÄTTEstor ändå och han hade den hela vintersäsongen. Köpt på Kappahl för övrigt och det enda plagg som jag upplevt som stor därifrån.

• jazzy

Min son vägde 4023, 55 lång..kunde ha 50 utan problem!

Månsingen
  • Eva S

Första dottern vägde 4935 och var 57 lång. Vi hade bara 56 med oss. Det passade inte. Andra dottern vägde 4160 och var 51 lång. Där började vi med 56 och det kunde hon ha ett litet tag.

• Blue Bear

OK... sammanfattningsvis.. satsa på lite sörre storlekar..

Det dumma är att jag vet att alla slät och vänner som inte har barn kommer köpa strl 50 eftersom det står 1-2 mån på dom.. synd att det kommer kanske aldrig att användas...

• Suskiv

Kilarna som var 4020 g /53 cm resp 4045 g/52 cm drog 56 i kläder och typ två tre veckor senare hade de 62.

L

Svar på tråden Ni som fick barn på 4,0-4.5 kg eller mer.. storlek???