• originalgutegirldenförsta

Hur länge är man en hora?

Om man tar betalt för sex en gång, är man en hora då? Och hur länge är man det, om det bara händer en gång?
    En gång är ingen gång, två gånger är en vana, Eller en gång hora alltid hora?
    Hur ser ni på saken?

Här står inget kommersiellt budskap
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-20 14:05
    Skulle du anställa en tjej som varit prostituerad som barnflicka om du visste att hon varit det? Och om du inte visste, men senare fick reda på det, skulle du sparka henne då?
  • Svar på tråden Hur länge är man en hora?
  • Mia83

Ska man hårdra det och se det som ett yrke, i stället för en livsstil, så är man väl inte hora/prostituerad när man byter yrke.
    Jag kommer definitivt inte vara arbetsledare på McDonald's resten av mitt liv.

• lunkentuss

Nu använder ju inte jag ordet "hora" flitigt själv, och tycker väl att själva ordet är lite väl hårt att kalla någon som t.e.x är "tvingad" att hora.. Men men

Jag tycker man är en hora så länge man jobbar som det. Hora är då ens jobb och när man slutat det jobbet kan man inte heller titulera sig hora. Som om en sjuksköterska skulle sluta sitt jobb och bli kassörska istället, så är hon ju då kassörksa.. inte sjuksköterska.

• lunkentuss

Om man gör det "för slkojs skull" så gäller ändå samma "regel2, att när man slutar horandet så är man ingen längre

himmelsflickan skrev 2008-05-20 13:54:20 följande:
    Nu använder ju inte jag ordet "hora" flitigt själv, och tycker väl att själva ordet är lite väl hårt att kalla någon som t.e.x är "tvingad" att hora.. Men men Jag tycker man är en hora så länge man jobbar som det. Hora är då ens jobb och när man slutat det jobbet kan man inte heller titulera sig hora. Som om en sjuksköterska skulle sluta sitt jobb och bli kassörska istället, så är hon ju då kassörksa.. inte sjuksköterska.
    Ja, men ssk är hon väl så länge hon har sin legitimation? DÄremot jobbar hon inte som det.
  • Mia83
    originalgutegirldenförsta skrev 2008-05-20 13:55:37 följande:
    Ja, men ssk är hon väl så länge hon har sin legitimation? DÄremot jobbar hon inte som det.
    Men eftersom det inte krävs någon legitimation för att arbeta som prostituerad så spelar det ju inte så stor roll.
  • m00nfl0wer

För lääängesen var man hora när man hade sex utanför äktenskap och fick man barn utanför äktenskap så var detta horbarn. Motsatsen till hora är horbock.

Lite OT, jag vet.

Och jag anser att man slutar vara prostituerad när man slutar ta betalt.

• lunkentuss
    Mia83 skrev 2008-05-20 13:56:19 följande:
    Men eftersom det inte krävs någon legitimation för att arbeta som prostituerad så spelar det ju inte så stor roll.
    precis
  • Sommaren22juni1979
    Knepigt men kanske man kan se det som en pröva-på-gång?

Men jag tror inte det finns någon tidsbegränsning på när man är en " Hora"

Det är nog mer allmänhetens uppfattning som kommer avgöra om det kommer användas ordet hora eller inte.
    Jag skulle inte ens bry mig om någon jag känner valt livet med att sälja sin kropp.

För mig är det mer viktigt att jag och mina nära har det bra.

Trillingar har vi fått ( kattungar då )

Okej, man är ingen hora när man slutar ta betalt.

Skulle ni anställa henne som barnflicka?

• Mia83
    originalgutegirldenförsta skrev 2008-05-20 13:59:11 följande:
    Okej, man är ingen hora när man slutar ta betalt. Skulle ni anställa henne som barnflicka?
    Jag misstänker att jag inte skulle veta att någon jag funderade på att anställa som barnflicka hade arbetat som prostituerad.
    Men för att svara på din fråga: Jag anser inte att en f d prostituerad måste vara en dålig människa, så jag skulle inte avfärda personen enbart pga hennes tidigare liv som prostituerad.
Svar på tråden Hur länge är man en hora?