• ViccySixx

Oskyddat sex...hjälp!

Min dotter är 16,5 år och har haft samma kille nu i 6 månader. Häromveckan berättade hon att de har oskyddat sex. Hon tycker inte om att använda kondom av nån anledning...men killen har inget emot det. Så igår kom hon till mig o sa att "mamma kan du köpa gravtest till mig?" Jag stammade : "ehhhh va?"

Det visade sig att hon haft mens för 2 veckor sen men den hade inte varit som den brukade i riklighet och längd, så hon blev lite orolig för att hon kan vara med barn ändå...

Hjälp! Var min första tanke...även om jag själv fick henne när jag var 17 och jag gjorde abort i hennes ålder...

Usch...hjälp...Jag ville bara skriva av mig lite!!
    Jag har beställt gravtest nu btw...de ska komma imorgon. Hoppas det är negativt!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-20 15:37
    Jag måste bara tillägga att jag är glad och stolt över att hon kommer till mig med detta problem och att hon känner att hon kan prata med mig om sex o sånt!!!

• Svar på tråden Oskyddat sex...hjälp!
  • Valkyriah

Oj,kanske är dags att prata om preventivmedelsalternativ?

Lycka till vad testet nu än visar.

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Fru annmi

Måste bara "säga" att såå underbart att ni har en sådan öppen relation
    Alla hade ju defenitivt inte berättat jue...Lycka Till!

• ViccySixx
    Valkyriah skrev 2008-05-20 15:36:43 följande:
    Oj,kanske är dags att prata om preventivmedelsalternativ?Lycka till vad testet nu än visar.
    Japp...hon vill ha minipiller!! Så det är ju bara att ringa BUM tror jag det heter...

tack!!
  • ViccySixx

Fru annmi skrev 2008-05-20 15:37:32 följande:

Måste bara "säga" att såå underbart att ni har en sådan öppen relationAlla hade ju defenitivt inte berättat jue...Lycka Till!
    Japp! Det är jag såå lycklig över!!!

Tack!!
  • ViccySixx

Om det är positivt så kommer jag ju ställa upp för henne vad hon än beslutar!! Men hennes killes morsa kommer att få FRISPEL!!!!!!!

• Bevabus

Det heter UM Ungdomsmottagningen, om det var det du menade?
    Ja minipiller är ju utan att tveka det bästa skyddet om dom inte vill använda kondom. Varför har dom inte köpt det tidigare för? är väl min första tanke..istället för att ha oskyddat sex. Låter lite klantigt gjort, men såklart, bra att hon tar tag i det nu eller aldrig

• ViccySixx
    Bevabus skrev 2008-05-20 17:44:40 följande:
    Det heter UM Ungdomsmottagningen, om det var det du menade?Ja minipiller är ju utan att tveka det bästa skyddet om dom inte vill använda kondom. Varför har dom inte köpt det tidigare för? är väl min första tanke..istället för att ha oskyddat sex. Låter lite klantigt gjort, men såklart, bra att hon tar tag i det nu eller aldrig
    Jag tror hon är lite nervös för att gå till UM. Men jag vet att hon gått dit innan för att hämta kondomer innan. Jag ska beställa tid åt henne imorgon!

Hon har asperger så hon kanske inte tänkte så långt :/
    Jag fick reda på att hon hade sex för bara några dagar sen....inte mycket man kan göra då, tyvärr.
  • Haraaz

Tycker det låter riktigt ansvarslöst om hon nu inte vill bli gravid, att inte skydda sig.

• ViccySixx
    Haraaz skrev 2008-05-20 20:26:21 följande:
    Tycker det låter riktigt ansvarslöst om hon nu inte vill bli gravid, att inte skydda sig.
    Fast det är ju det...jag vet inte OM hon vill bli gravid eller inte...
  • War

P-Spruta kanske, nåt som hon inte kan slarva med att använda.

Svar på tråden Oskyddat sex...hjälp!