• abnocto

Dottern dränker sig i parfym....

Hur får man en dotter att förstå att de inte behöver så mycket parfym? Vi nästan kvävs när hon "gjort sig vacker" och det verkligen stinker. När vi försöker säga något tycker hon bara att vi överdriver?!!??
    Är det samma sak med döttrar som färgar håret, sminkar sig mycket, att de måste få ha sin tid och att det går över av sig själv?

• Svar på tråden Dottern dränker sig i parfym....
  • Fru annmi

Dé går över,allt sån't
    Men,visst STINKER dé såå mycket Parfym é ju inte ens gott jue

Vidare en Blond söt tjejja som kommer hem i Svart hår...Slipper sån't numera,men minns detta såå väl

• Nyfiken gul

i tonåren (jag minns själv) så är man lätt paranoid över kroppens funktioner och är jätteäcklad över allt som kan tänkas lukta på ens kropp som tex svettfläckar, flytningar, mens osv...
    därför dränker man sig i parfym för att man inbillar sig att man är ofräsch o luktar illa och för att det är pinsamt att lukta något annat än just parfym.

Jag skulle ta ett prat om den personliga hygienen att det är viktigare att man håller sig ren istälelt för att dölja allt i parfym.

• abnocto

Den personligen hygienen kan jag garantera inte är något fel på i detta fall, och hon räds nog inte att lukta svett om hon t.ex motionerar och svettas, och då skulle hon ta en dusch istället, aldrig dölja det i parfym. Hon tycker helt enkelt att parfym luktar gott medans vi i omgivningen tycker hon överdriver.

• Nyfiken gul

Kanske dags att ta ett prat om astma o allergi...?? Måste ju finnas en hel del kompisar omkring henne som faktiskt blir sjuk av all parfym hon vräker över sig...  hon måste ju lära sig att visa hänsyn mot sina egna kompisar i alla fall...

• abnocto

Det är det jag menar, prat går inte. Jag har förklarat massor men man "överdriver o tjatar" så därför undrade jag om det är något som går över på samma sätt som smink o annat. Mer kan jag nog inte göra tyvärr.

• MILFilicious

haha åå vilket "problem" .

Svar på tråden Dottern dränker sig i parfym....