• Charleston

Ajaj, inte tillräckligt med Gonal-F..!

så synd att vi bor så långt ifrån varandra. jag har två oöppnade förpackningar i kylen.

finns det ingen annan i din bekantskapskrets som har gonal hemma?

• Charleston

ja vet ni, jag var också himla slarvig sist. Fast det tog sig bra o nu väntar jag nyårsbebis Fiffiluren-dottern blir då storasyster.

Men alltså min gyn hade inte noterat o jag nonchig så hux flux sa kliniken att jag skulle börja idag typ och där satt jag utan gonal, nedreglerad o allt. Men dr gyn hade reservi kylen, så det blev puregon i stället till att börja med, tills jag fick ut gonal. Det är ändå samma sak, bara det att puregonsprutan är enklare att dosera, och man missar inte på det som du gjorde Gaytjej.
    Sen slarvade jag med att inte ta sprutan samma tid på kvällarna, det diffade nån timme hit eller dit, jag gjorde VUL dagen efter ordinerad dag - fast det spelar faktiskt ingen roll.
    När jag sen skulle åka fick jag besked om att de vill att jag ska ha blodprovsresultat med mig för infektioner - annars skulle de inte kunna göra ett plock. Hade ingen aning om vad de pratade om, vilket visade sig sen vara för hepatit och hiv. jahaja. Det kunde de väl ha sagt liite tidigare Men de tog ett blodprov före plocket i alla fall.
    Nu går jag på deras progesteron, o de sa jag skulle meddela när jag hade ett paket kvar, vilket räcker i 11 dagar. Tror ni det kom nått - nepp. En storhelg gjorde att de glömde bort att skicka. Så när jag hade en dag kvar mejlade jag kliniken o de svarade att DHL skulle leverera under eftermiddagen - vilket de gjorde. Fast jag har ju crinone vaggisar hemma, så jag hade ingen panik.
    Så lite strul på vägen skadar inte så mycket!

• Charleston

du det är lugnt med att kolla VUL på rätt dag, det går bra tidigt på morgonen (första tiden) dagen efter planerat VUL eller sent på em (sista tiden) dagen före den planerade VUL.

Det låter som du har mycket att göra, vilket i och för sig är bra - tankarna hålls sysselsatta på annat än sprutor och VUL och folliklarnas tillväxt.

Svar på tråden Ajaj, inte tillräckligt med Gonal-F..!