• druttenopluttem

    Skötväska till tvilling/syskonvagn

    Kan ni ge mig ngt bra tips på att lösa det här med skötväska till en tvillingvagn. Verkar som tvillingvagnar kan produceras utan problem men inte skötväskor till.

    Helst rymlig för tvillingar ej liten med jätte lång rem (vilket är svårt nog att hitta).

    Hur har ni löst det? Eller tänker lösa det?

  • Svar på tråden Skötväska till tvilling/syskonvagn
  • TigerEye

    vi kör men en vanlig snyggryggsäck, som vi lägger under i korgen

  • UWO BaraJag

    Köpte en OTH, tyckte den var bra, mycket mer utrymme och gjort för tvillingar.


    Så sätter du dig på ett cafe nånstans och bjuder dig själv på te... (Thåström)
  • Angelica Ryberg

    Vi köpte Gracos väska och bytte ut remmen mot en som var lite längre bara. Passar perfekt. Kan verkligen rekomendera då den är alldeles lagom stor och inte för dyr.
    Ord.pris på babyproffsen 395:-

    Lycka till

  • Mamma Lindas

    Brios skötväska funkar iallafall till Teutonian s4.

  • Pico

    Vi har en Skip Hop tvillingskötväska som är jättebra! Många olika fack och fickor som rymmer mycket. Enda nackdelen är priset.


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Mollan E

    har också skip hop vilket jag kan rekommendera! Deras passar ju på alla vagnar. Förut hade vi en Emma Ljunga, men dt är ju så tråkigt när man ska bära med sig väskan och axelremmen är så lång så att väckan hänger nere vid knäna. På skiphop fäster du väskan med andra remmar så axelremmen kan vara "normallång".
    Finns som sagt en tvillingvariant av skip hop, men vi har en vanlig och det har funkat bra för oss!

  • JewelGirl

    Vår första skötväska köpte vi en enkel som vi gillade. Man behöver inte ha en jättestor när de är små upptäckte vi. Men för att remmen ska passa så tog vi bara en lång rem från vilken väska som helst man kanske har hemma. Först nu när barnen är kring halvåret så bytte vi till en större väska för att få plats med lite mer och då har vi en Skip Hop duo double. Älskar den! Köpte dock bättre begagnad.


    Jewel och Sancho fick en Samuel och Isabella 071005
  • ComEnt

    Vi har en skötväska från PoP som funkar jättebra till tvillingvagnen.
    Tycker den är rymlig och bra.


    CompleteEntire CompleteEntire CompleteEntire CompleteEntire
  • Wirre

    har en skip hop dubble som jag avskyr, har alltid massa skit i den så den väger multum och tynger ner vagnen (det ska ju vara mer blöjor, våtservetter, kläder, nappflaskor ov osv) Nu har jag en helt vanlig ryggsäck som jag använder och allt får plats och det är inte jobbigt att bära + att man slänger inte ner lika mycket "skräp" i en rygga.
    det är mitt tips


    ♥Felizia: 06.01.16♥Linus & Linnéa: 07.12.25♥
  • sea71

    Hej

    Jag rekommenderar en vanlig ryggsäck. Kanonbra den dagen man inte använder vagnen och man vill ha båda händerna fria, jag personligen hade velat ha 4 händer fria.

  • Limpie

    Skip Hop (tvilling väska) är perfekt för mig och barnen. Skulle inte klara en dag utan den Är lite dyr men den är värd varenda krona!

  • Little Ms Chatterbox

    Vi har två väskor, en skötväska och en matväska. Tycker det är praktiskt när man är ute, tex på IKEA. Den ena tar med sig matväskan (eg en ryggsäck) och fixar matsakerna vid bordet och den andra går och byter på barnen. Skötväskan är en hård modell, tror det är Babyproffsens, lite likt Baby Björn. Vi har Babyproffsens vagn Baby Travel och på den är det ett stag mellan på handtagens så väska går att sätta där. Matryggsäcken är en något som sambon har fått i semesterpresent från jobbet.


    //Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
Svar på tråden Skötväska till tvilling/syskonvagn