• Estell

Tycker det är roligt att kika på valpar på blocket, och ser alltid såna här annonser...

Folk som ska sälja sina hundar (6-12 mån) pga att de inte har tid för dem står det då... Hmmm ska man verkligen skaffa djur öht då?????? En sak är det om man blir tvungen att flytta från karln el så men inte för att det inte finns tid!!! Då ska man inte köpa hund alls tycker jag!! Kommer aldrig ngnsin att sälja mina älsklingar, hur det än kommmer att se ut i framtiden!

• Svar på tråden Tycker det är roligt att kika på valpar på blocket, och ser alltid såna här annonser...
  • minaälsklingar

typiskt allergi ålder!! folk orkar inte med sina tonårshundar och inser då stt det är en lååång väntan på att få en lydig och trevlig hund
    Därför är det lätt att bara göra sig av med dem tyvärr.

Jag är med en "blocket spanare" och gärna i husdjurs annonserna och har sett det mesta.
    //emmie

ja e uppväxt med ett gäng dårar, och för att passa in vill jag bo i dårarnas paradis!
  • Estell

Ja jag tycker det är mkt tråkigt att så många hundar och katter säljs pga detta! Tycker oxå att de ser väldigt ledsna ut djuren på de kort som finns med till annonsen. Nä, usch!! Önskar jag kunde ta hand om alla dessa djur, men det går ju inte:)

• LilyBerg

Jag tycker att det är hemskt omoget att skaffa hund eller ktt rakt upp och ned som en hel del verkar göra. Nära man köper ett husdjur så måste man ju tänka långsiktigt, i slutändan så handlar det inte om mn vill ha n hund eller katt idag utan det handlar om man fortfarande är intresserd av att ha dem om 10 år.

Personligen så skulle jag aldrig sälja mina katter och som tur är så har jag familjemedlemmar som älskar dem lika mycket som jag ifall om att det skulle händ något som jag inte har räknat med.

• minaälsklingar

vi lämnade bort våran rottis när pojken föddes för två år sedan (rottisen var då två år gammal) lämnade inte bort honom pga att det var jobbigt eller att vi inte litade på honom utan enbart för hans skull! jag ville inte ha en stor brukshund liggandes på sin plats och lida av tristess. min kille och hunden kom inte överens ( vill tillägga att jag själv fått köpa hunden av en fd kille till mig)
    jag sålde honom inte heller på blocket utan jag lämnade bort honom till ett par goda vänner för en symbolisk summa

klarade inte av ett liv utan djur så vi köpte två huskatter när pojken var ett par månader gammal.. dem är nu två år gammla ( lika gammla som pojken faktiskt )
    februari i år har vi skaffat en tik av en mindre ras som fungerar kanon! jag vet vad en hund kräver, hur jobbiga dem blir in i könsmognaden samt trotsåldern ( jag har vart där förut) om det inte kommer nån hyperallrgi ivägen så kommer djuren få bo här till dem blir gammla och dör av ålderdom.
    att skaffa hund innebär ett livslångt förhållande och inte bara till man ger upp och tröttnar.. den som tror nåt annat skall inte ha varken hund eller katt!

ja e uppväxt med ett gäng dårar, och för att passa in vill jag bo i dårarnas paradis!
  • TornKach

Jag har sålt en utav mina hundar p.g.a ändrade familje/arbetsförhållanden! och för att vi kände att vi inte längre hade den tid som hon förtjänade! ( en husky, som KRÄVER mycket tid)

Vad är det för fel i detta?

Jag tycker det är bra att det finns så pass mogna människor som inser att man ska sälja hunden när tiden inte längre räcker till.. För det är ju inte meningen att hunden ska behöva lida för att man inte längre har tid med den!

Därimot anser jag att det är fel att köpa hundar bara för att dom är söta när dom är små, för att sedan vakna upp och inse att det är mycket jobb med en hund.

Jag räknade med att ha kvar min hund tills hon gick ur tiden, men vissa saker i livet kan man tyvärr inte ändra på.
    som t.ex sjukdom m.m

jag har kvar 3 av mina hundar..varav två är huskys!

Jag kände att jag gjorde rätt i att sälja tiken, men jag saknar henne så fruktansvärt mycket! men får hälsa på henne när jag vill!

• idisb

nej jag ha sett mkt kompisar som säljer för dom inte orkar med dom eller bara inte ha intresset. kan tänka tanken åh jag vill ha en hund (uppvuxen med det hela livet) men nej jag vet att jag skulle inte orka eller ha tid. har ingen tid över just nu så nä det skulle inte va snällt mot en hund

• TornKach
    TornKach skrev 2008-05-24 17:43:18 följande:
    Jag har sålt en utav mina hundar p.g.a ändrade familje/arbetsförhållanden! och för att vi kände att vi inte längre hade den tid som hon förtjänade! ( en husky, som KRÄVER mycket tid)Vad är det för fel i detta?Jag tycker det är bra att det finns så pass mogna människor som inser att man ska sälja hunden när tiden inte längre räcker till.. För det är ju inte meningen att hunden ska behöva lida för att man inte längre har tid med den!Därimot anser jag att det är fel att köpa hundar bara för att dom är söta när dom är små, för att sedan vakna upp och inse att det är mycket jobb med en hund.Jag räknade med att ha kvar min hund tills hon gick ur tiden, men vissa saker i livet kan man tyvärr inte ändra på.som t.ex sjukdom m.mjag har kvar 3 av mina hundar..varav två är huskys!Jag kände att jag gjorde rätt i att sälja tiken, men jag saknar henne så fruktansvärt mycket! men får hälsa på henne när jag vill!
    ska även tillägga att om man redan vet innan man skaffar en hund att man inte kommer att ha tid med den så ska man absolut inte skaffa en hund!
  • Udda

Jag såg en annons en gång, att hunden säljes för utlandsflytt... vet ni hur gammal hunden va?? 9veckor.

Jag menar visste inte snubben han skulle flytta utomlands när han köpte valpen vid 8veckors ålder??

• teijasmamma

kan man göra så med ungen oxå sälja den när dom blir tonåring känns ju nästan som de e sak samma man tänker väl igenom innan man köper djuret

• Fru annmi
    Udda skrev 2008-05-25 06:21:37 följande:
    Jag såg en annons en gång, att hunden säljes för utlandsflytt... vet ni hur gammal hunden va?? 9veckor.Jag menar visste inte snubben han skulle flytta utomlands när han köpte valpen vid 8veckors ålder??
    Jaa,dé é INTE Klokt
  • Minas

Jag är också en blocket-spanare och har sett en massa sådana annonser tyvärr, det är dessutom oftast ställt en massa krav på de nya ägarna - att hunden skall bo på landet och kanske att inga andra djur skall finnas i familjen, märkligt kan jag tycka då man ju lämnar bort hunden själv.
    Men det värsta är de annonser där de skriver att de måste få bort hunden pga att den inte kan vara ensam och att det nu blivit ändrade förhållanden.. Då är ju hunden ofta förstörd för livet, det är klart att om man alltid är hemma med en hund så lär den ju sig aldrig att vara ensam, ocj efter kanske 6 år är det ju ganska sent att lära om en hund. Förstår inte hur folk t'nker ibland, trodde de att de allltid skulle vara hemma med hunden? I sisådär 15 år?

Svar på tråden Tycker det är roligt att kika på valpar på blocket, och ser alltid såna här annonser...