• Duvemåla

Huskurer mot förstoppning?

Har de senaste veckorna pga illamående mest ätit knäckebröd, mjölk och frukt. Magen behöver lite hjälp...
    Är det någon som har något bra tips?

• Svar på tråden Huskurer mot förstoppning?
  • wilsjessica

Vatten, vatten och vatten. Promenader.

• kanaan

Detta brukar funka för mig:
    Sätt en del linfrön i vatten (lite mer än så att vattnet täcker fröna) och sedan låter du det stå några timmar tills det blir geleaktigt och drick! Det sätter igång magen.

• Duvemåla

Tack för tipsen, ska handla och testa imorgon!

• Hannah74

Fick tips om att köpa torkade aprikoser på saluhallen- finns säkert annan stans oxå. Det funkade rätt bra på mej.

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste!
  • EkoMika

Russin kan också få igång systemet :) Gott också! sitta och pilla upp ur asken och äta MÄNGDER!

Mmmm...nu blev jag sugen på det!

• Hera78

Päronpuré, katrinplommonpuré, Dofilus och linfrön. Det var det jag fick rekommenderat för mig när jag hade dessa problem. Eftersom katrinplommonpuré förmodligen är Djävulens påfund åt jag Dofilus blandat med päronpuré och linfrön, blev bra på två dagar

• Blossi

Katrinplommon som de andra skrev är bäst.

Har hört att linfrö inte ska tas av gravida då det innehöll något toxin, kommer inte ihåg riktigt vad det var. Men kolla upp det innan du tar det, snälla.

Päron och russin är också bra utdrivare...

Brist på information skapar spekulation
  • Nericia

i början när jag mådde illa och inte fick i mig så mycket, så drack jag proviva nyponsoppa (finns ju även i andra smaker), proviva är ju även bra för magen. testa det! hoppas det ska bli bättre för dig. lycka till!

Bf 11 september. (på min födelsedag)
Svar på tråden Huskurer mot förstoppning?