• Anonym

Antal kilo för att få en storlek minder på kläderna?

Jag håller just nu på att försöka mig på att gå ner i vikt men undrar hur många kilo brukaran men behöva gå ner i vikt för att man ska få på sig kläder som är en storlek minder?

Har hittils gått ner 14 kilo men har fortfarnde smma klädstorlek ja lite lyftiga sitter kländer nu än innan. men som sagt. undra hur många kilo en klädstolek motsvara?

• Svar på tråden Antal kilo för att få en storlek minder på kläderna?
  • Carisma95

Det har ju inte så mycket med vikten att göra, utan mer med måtten.
    Hur mycket har du förlorat i midjan t.ex.? Kolla det så kan du jämföra med måtten på byxor i de olika storlekarna. Brukar skilja ca 4-5 cm/per storlek om jag inte minns fel ?

A stumble may prevent a fall....
  • Petrah

dom säger att 5 kg är en klädstorlek. jag har gått ner 18 kg men har snudd på samma storlek jag oxå
    i vissa kläder iallafall.

Wild, Raw and Beautiful
  • Anonym

Det går inte att säga nåt generellt, man kan ju gå ned på olika delar av kroppen.  Jag har hört nånstans att en klädstorlek motsvarar ca 5 kg, men jag har gått ned fem kilo och minskat två stl i byxor. Allt mitt överskott satt på rumpan

• Tittij

5 kg säger min personliga tränare, som oxå är viktväktar coach.
    Jag har gått ner prick 5 kg nu och har en storlek mindre på jeans, från 29 till 28 tum.

Men det kanske skiljer mer när man kommer upp på lite sötrer storlekar? Mellan 36 och 38 och 38 och 40 ska de va ganska prick 5 kg iallafall

• Anonym
    Carisma95 skrev 2008-05-21 09:42:53 följande:
    Det har ju inte så mycket med vikten att göra, utan mer med måtten.Hur mycket har du förlorat i midjan t.ex.? Kolla det så kan du jämföra med måtten på byxor i de olika storlekarna. Brukar skilja ca 4-5 cm/per storlek om jag inte minns fel ?
    Nja skiller 6 cm innan viktnedgången och nu på mitt midjemått men fortfrande får jag inte på mig byxor i mindre storlek.
  • Anonym
    Petrah skrev 2008-05-21 09:42:59 följande:
    dom säger att 5 kg är en klädstorlek. jag har gått ner 18 kg men har snudd på samma storlek jag oxåi vissa kläder iallafall.
    Känns ju deppigt,frustreande och otacksamt att man gått ner så passa många kilo och fortfarande har samma klädstorlek.
  • Anonym

Men om man är stor från början, tex väger 150 kg och går ned 15 kg så kanske man blir lite mindre generellt över hela kroppen, men inte tillräckligt för att gå ned en storlek. 
    På en som däremot kanske väger 65 kg och går ned 15 kg blir skillnaden mycket större eftersom den har ett annat utgångsläge.

• Carisma95
    Anonym skrev 2008-05-21 09:45:49 följande:
    Nja skiller 6 cm innan viktnedgången och nu på mitt midjemått men fortfrande får jag inte på mig byxor i mindre storlek.

Kanske var din tidigare storlek på gränsen till för små ?
    Sen kan det säkert skilja lite i storlek också. Kanske inte alltid är 4-5 cm skillnad. Beror nog på "modell", märke osv.

Men det är nog lättare än att bara se till antalet kg.

A stumble may prevent a fall....
  • Anonym

När jag var med i viktväktarna så sa de att 5 kg. var en storlek, för mig var det nog snarare 10 kg för att minska en storlek. Jag är lång, 185 cm så det finns ju en hel del att fördela 5 kg på...

• Anonym
    Carisma95 skrev 2008-05-21 09:47:58 följande:
    Kanske var din tidigare storlek på gränsen till för små ?Sen kan det säkert skilja lite i storlek också. Kanske inte alltid är 4-5 cm skillnad. Beror nog på "modell", märke osv.
    Men det är nog lättare än att bara se till antalet kg.
    Nej satt alldes perfekt inte små alls.
Svar på tråden Antal kilo för att få en storlek minder på kläderna?