• luckysun

Växer magen mellan v.32 och v.40?

När slutar magen egentligen att växa?
    Kan man känna växtvärk under dem sista 30-veckorna?

• Svar på tråden Växer magen mellan v.32 och v.40?
  • Imox

den slutar inte växa...
    men man behöver väl inte känna växt värk har inte gjort det alls under 39 veckor o min mage växer kolla gallerit

• gisse

Växer väl som mest de sista veckorna... 200g i veckan

• Twinkiie

Tycker den växer som bara den nu... o de måste den väl ha gjort eftersom jag fick mina första bristningar i v34 o fler blir dom för varje dag nu.. v 37 imorn!

• luckysun

För jag äter inga sötsaker alls och lagom mycket mat (nyttigt) men har ändå gått upp 20 kg! och är i v.32!

• Fru Indosaurie

ja den växer.
    Är det "mensvärk" du känner? det känner jag nästan konstant.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Fru Indosaurie

den slutar väl inte växa förrän bebisen är ute.. bebisen växer ju fortfarande om man går över tiden också.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • alexs mamma

Den senare delen av graviditeten är ju barnet fullt utvecklad. Det är då den samlar på sig kalorier i form av en kollosal viktökning så nog kommer du att uppleva att det är först nu som magen sätter igång att växa på allvar... Så svaret på din fråga är JA

• Jessisca

saxat från gravid.se

"Hur mycket du än ökar i vikt under graviditeten, kommer viktökningen antagligen att ske i följande takt:

0-12 veckor 0%
    12-20 veckor 25%
    20-30 veckor 50%
    30-36 veckor 25%
    36-40 veckor 0% "

• luckysun

Fru Indosaurie, ja som mensvärk men är det normalt el. förlossning på gång tro? Vad tror du??

• Minna83 Erik84

jag lever på sötsaker har bara gått upp 7 kilo bf den 29maj så inte långt kvar (om man inte går över) men som sagt lever på skräpmat å sötsaker det ända jag får i mig nu=)

• Sara78

Man växer hela graviditeten. Bebis lägger ju på sig som mest sista veckorna.. som nån skrev 200 gram i veckan. Så det är först vid förlossningen den slutar växa!

Svar på tråden Växer magen mellan v.32 och v.40?