• Empo

Vilken storlek på SKOR ska jag köpa?

Våran lilla beis är beräknad i september. Bor i norrbotten, vilket betyder rätt kalla höstar och väldigt kalla vintrar.
    Tänkte köpa en liten sko från adidas jag hittat, men vilken storlek köper man?
    Det ska ju helsta vara så att h*n kan ha den under vintern.
    Vad tror ni?

• Svar på tråden Vilken storlek på SKOR ska jag köpa?
  • Me o Mike

ehhh lycka till med att få på ett par SKOR på en nyfödd!!

Nä skämt åt sido.. Det rekomnederar jag inte.. Köp mjuka "tossar" ist..

• Hanna36

Säger som de andra, köp inga skor, utan tossor istället! Flört
    Helst ska man inte ha skor på små bebisar, sulan kan vara hård, och deras små fötter är så mjuka och formbara.. Fundersam

• Littel

Om det finns så små storlekar så är det nog stl. 13 eller mindre...men raggsockor eller tossor är jätte bra!

• Kakan83

Rekommenderar inte skor till en sån liten bebis. Köp fårskinnstossor eller liknande istället. Skor hade inte vi till sonen förrän han närmade sig året och började gå.

• smarties

Hm, skor på en nyfödd? NJA.
    Men tossor o raggsockor är mysigt.

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • AngelicaF

Säger detsamma: Skor på en nyfödd?

Köp ett par mjuka "tossar" eller raggsockor bara

• Skogshallon

Skulle inte köpt skor utan tossor ist. Hade själv ett par i skinn med ull inuti till dottern under vintern och de höll hennes fötter varma.

• Empo

Men mitt på vintern är den ju inte nyfödd

Men okej. Jag har ingen aning. Vilken tur att ja frågade!
    Vad är tossar och vart hittar man sånna?
    Tack för era svar.

• Empo

Lugn nu. Hur lätt är det att veta något man inte vet?

• smarties

Jag köpte mina barns tossor på Polarn o Pyret. Kardborre och jättevarma och sköna.
    Hittade ingen annanstans, här i stan, dom var dyra, men har kunnat använda dom till båda barnen..men någon annan har nog kanske något tips om var andra finns? :D

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Karedo
    Empo skrev 2008-05-21 12:44:22 följande:
    Lugn nu. Hur lätt är det att veta något man inte vet?
    precis
  • Kakan83
    Empo skrev 2008-05-21 12:43:33 följande:
    Men mitt på vintern är den ju inte nyfödd Men okej. Jag har ingen aning. Vilken tur att ja frågade! Vad är tossar och vart hittar man sånna?Tack för era svar.
    Tossar är som små mjuka tofflor. Rekommenderar verkligen tossor i fårskinn med ull i, det är supert när det är kallt som hos er i norr. Dom kan man köpa lite var stans. Vi köpte våra på hälsokostaffären men vet att skokedjor också brukar ha.
  • marris

det finns tossor lite överallt typ hm, kappahl, liundex, polarn och pyret, exit mm just nu kan det vara svårt att få tag på det men vänta till augusti eller nåt så finns det säkert.

• Littel

ännu enklare är att ha en overall med fötter, eller en åkpåse som man kan ha både i bilbarnstolen och vagnen, la redoute köpte jag min på och den var toppen! Den åkpåsen är med armar och hål för bälte...så kan du om det är riktigt kallt även ha ett täcke över...

tossor finns övrellt! kolla hm exempelvis...vet inte vad du gillar för märken men de flest har..finns även babyskor kanske inte lika varma...

• Empo

Tack så mycket för era svar.
    Det är ju inte panik än, så jag avvaktra nog ett tag.
    Men nu vet jag iaf

• Maria 86

Brandos.se har många söta tossar/tofflor till småskruttar! Mjuka sköna o varma!

Svar på tråden Vilken storlek på SKOR ska jag köpa?