• Norea

spjälsäng Nina

Nån som är nöjd eller ej med sängen Nina från Kaxholmen. Vill gärna ha en säng där man kan ta bort ena sidogaveln så man kan ställa sängen ihop med vår säng. Men Nina har tydligen bara två höjdlägen. Är det då jättelångt ner och jättehögt upp så det inte passar med vår sänghöjd? Nån som vet hur den funkar?

• Svar på tråden spjälsäng Nina
  • Sommarlycka

Var precis inne och läste spjälsängstesten på Vi Föräldrars hemsida. De har testat 13 sängar men endast två blev godkända. Det var Kaxholmens Nina och IKEAs Gulliver. Så du kan i a f känna dig trygg med ditt val

• Upptagen

Jag tror inte det funkar med sänghöjden... det är ju som sagt bara två sänglägen, och den översta blir för hög, och den understa för låg om man jämför med min säng.

Annars tycker jag att Nina verkar bra (har ju inte nån bebis i den än.. ), och jag tycker den är jättefin!

• Norea

fast det gör kanske inget att den inte är precis lika hög. barnet rullar ju inte runt i början när man behöver ha den nära min säng.

• Norea

Nån som har måtten på de olika höjderna av bädden?

• Upptagen

har tyvärr inget att mäta med.. Annars hade jag kunnat ge dig måtten... det står inget på nån hemsida?

• camwae

hej
    vi har köpt en Nina säng från kaxholmen till våran bebis.
    Bebis kommer dock ej förrens i maj så vi har inte använt den ännu.
    Jag mätte de olika höjdlägena på sängen och när den är i högsta läget så är höjden från golv till sängbotten 55 cm.madrass ej medräknad.
    När ni har sängen i lägsta läget är det 20 cm
    På våran säng funkar höjden precis om man vill ta bort gaveln,det blir jämnhöjd då.

Hoppas det var till nån hjälp.

• Norea

tack så jättemycket. ska genast mäta höjden på vår säng

Svar på tråden spjälsäng Nina