• bebis2007

Intervjufråga: Vad motiverar dig?

Var på en jobbintervju för ett tag sedan och fick denna fråga. Var inte beredd på frågan, så jag blev missnöjd med mitt svar.

Vad skulle ni svarat?

• Svar på tråden Intervjufråga: Vad motiverar dig?
  • Me o Mike

När jag känner att jag lär mig nya saker! DÅ blir jag motiverad..

• bebis2007
    MulleNuh skrev 2008-05-21 21:26:49 följande:
    När jag känner att jag lär mig nya saker! DÅ blir jag motiverad..
    Bra svar! önskar att jag kunde tänka så långt... =)
  • bebis2007
    MulleNuh skrev 2008-05-21 21:34:05 följande:
    vad svarade du då??
    De va för pinsamt dåligt för att skriva här.
  • Me o Mike

näää sluta! Säg nu! Har du sagt A får du säga B!

• bebis2007
    MulleNuh skrev 2008-05-21 21:45:07 följande:
    näää sluta! Säg nu! Har du sagt A får du säga B!
    Nej nej, räcker med att jag har skämt ut mig för en person!

Ska på en ny intervju imorgon, så nu måste jag fundera över alla potentiella frågor och svar så jag inte gör bort mig igen. =)
    Men tack för tipset!
  • Me o Mike

jaaa jaaa!
    Men om du ändrar dig och vill få mig att skratta lite så får du gärna inboxa! Har haft en hemsk dag!

• FruSascha

Att få beröm från chefen, att få feedback på det arbetet man utfört, det får mig motiverad i alla fall. För då vill man ju göra ett bra jobb.

• Twinkel

Utmaningar Att få testa något nytt och känna att jag utvecklas. Men oxå att få feedback på det man gjort det är självklart motiverande

• steqve

hm...nöjda kunder brukar motivera, samt uppskattning för arbetet.

• Kjell2
    bebis2007 skrev 2008-05-21 21:25:52 följande:
    Var på en jobbintervju för ett tag sedan och fick denna fråga. Var inte beredd på frågan, så jag blev missnöjd med mitt svar.Vad skulle ni svarat?
    Eftersom våra drivkrafter är olika, en del vill lära sig saker, andra få beröm, en tredje pengar så är det viktigaste att du svarar ärligt och inte bara tar något svar för att det låter bra.

I värst fall genomskådar de dig och då ser det inte bra ut.

/Kjell
  • bebis2007
    Kjell2 skrev 2008-05-22 10:50:37 följande:
    Eftersom våra drivkrafter är olika, en del vill lära sig saker, andra få beröm, en tredje pengar så är det viktigaste att du svarar ärligt och inte bara tar något svar för att det låter bra.I värst fall genomskådar de dig och då ser det inte bra ut./Kjell
    Tack för tipset Kjell!

Var på intervju idag igen. Och jorå frågan kom. Jag gav ett hyggligt bra svar! Att jag motiveras av att jag trivs med mina arbetsuppgifter och att jag känner att jag tillför något.

...då kom följdfrågan! Hur hanterar du det om det inte är så? (alltså att det inte finns något som motiverar mig) Vad svarar ni på det då?
  • Me o Mike

Det vet jag inget om då det aldrig har hänt!

• SE10
    bebis2007 skrev 2008-05-22 20:59:00 följande:
    Tack för tipset Kjell! Var på intervju idag igen. Och jorå frågan kom. Jag gav ett hyggligt bra svar! Att jag motiveras av att jag trivs med mina arbetsuppgifter och att jag känner att jag tillför något....då kom följdfrågan! Hur hanterar du det om det inte är så? (alltså att det inte finns något som motiverar mig) Vad svarar ni på det då?
    Säg att då får man bita ihop och se framemot de roliga och motiverande stunderna, allt kan allt kan inte vara roligt hela tiden.
  • Kjell2
    bebis2007 skrev 2008-05-22 20:59:00 följande:
    Tack för tipset Kjell! Var på intervju idag igen. Och jorå frågan kom. Jag gav ett hyggligt bra svar! Att jag motiveras av att jag trivs med mina arbetsuppgifter och att jag känner att jag tillför något....då kom följdfrågan! Hur hanterar du det om det inte är så? (alltså att det inte finns något som motiverar mig) Vad svarar ni på det då?
    Det finns sällan rätt eller fel svar på intervjufrågor utan hänger mer på samanhanget och hur du är. Det viktigaste är att du ger ett svar som stämmer på dig.

Lycka till med jobbet!
    /Kjell
  • bebis2007

Intervju idag igen! Jag borde ju vara expert på det här vid detta laget!

Du har helt rätt Kjell! Oftast är ju de som man intervjuas av utbildade som beetendevetare eller nått inom HR. Så dom kan ju sin sak! De läser mellan raderna och analyserar sönder en.

Mullenuh: Ja det har inte hänt mig heller men jag var likförbannat tvungen att trycka fram ett svar.

Mitt svar: Om det inte finns nått som motiverar mig biter jag ihop och kämpar vidare för att uppnå det jag vill.

Slutsats: Att inte vara motiverad gör mig motiverad att kämpa vidare. (antar att jag gjorde bort mig igen)

Nya tag idag!

• Post partum

Jag skulle svara att jag blir motiverad av att ha ett mål som jag kämpar mot...och kommer då följdfrågan som i ditt fall, TS, så skulle jag svara att då sätter jag upp ett nytt mål och kämpar mot det.

• Me o Mike

Jag menade att det aldrig hänt att jag inte tillfört nåt! Som svar på din senaste fråga!

bebis2007 skrev 2008-05-23 09:35:42 följande:
    Intervju idag igen! Jag borde ju vara expert på det här vid detta laget!Du har helt rätt Kjell! Oftast är ju de som man intervjuas av utbildade som beetendevetare eller nått inom HR. Så dom kan ju sin sak! De läser mellan raderna och analyserar sönder en.Mullenuh: Ja det har inte hänt mig heller men jag var likförbannat tvungen att trycka fram ett svar.Mitt svar: Om det inte finns nått som motiverar mig biter jag ihop och kämpar vidare för att uppnå det jag vill.Slutsats: Att inte vara motiverad gör mig motiverad att kämpa vidare. (antar att jag gjorde bort mig igen)Nya tag idag!
Svar på tråden Intervjufråga: Vad motiverar dig?