Inlägg från: mirasmamma |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden M&Ms kompisar
  • mirasmamma

Hej!

Då var det fixat med en ny tråd, vi får bara bli bättre på att skriva helt enkelt... (Ska jag skriva som brukar vara sämst på det här)

Sara: Ha det bra på Ullared! Skickade med Josefine dina kläder, hon skulle lägga dom i dina föräldrars postlåda.

Har ordnat med barnvakt till Molly på söndag, så Mira får sin mamma helt för sig själv!

Ha det gott! Kram

• mirasmamma

Hej!

Tack alla för en jättetrevlig dag igår! Mira var helt slut, somnade i bilen på vägen hem.

Har Mira hemma idag, för hon hostade så inatt. Har ringt efter recept på Mollipect, så ska åka ner till apoteket och köpa det nu i eftermiddag. Molly får nog också ha lite, hon verkar också irriterad i halsen.

Nu ligger Mira och sover på soffan och Molly går rundor i gåstolen och leker, så får man lite tid till att sitta här, gör nästan aldrig det längre...

Ha det gott, vi ses kanske på torsdag. Kram

• mirasmamma

Hej!

Hoppas alla sjuklingar har blivit bättre!

Mina små sjuklingar är bättre men inte helt okej. Båda hostar fortfarande... Just nu ligger Mira och sover på soffan, somnade där av sig själv, alltså är inte hon helt frisk. För hon somnar aldrig så mitt på dagen annars.

Vi får alltså stanna hemma idag också. Mira hade verkligen behövt komma till Frälsis och leka av sig, märks att hon börjar bli trött på att gå hemma. Men vi får ta och träffas på nån lekplats eller liknade i nästa vecka!

Håller på att göra kladdkaka just nu. Calle fyller år idag och han ville ha med till jobbet i morgon på deras fredagsfika.

Ikväll ska vi på bio, men det vet han inte om. Har ordnat barnvakt, det ska bli mysigt att komma iväg, bara han och jag...

Ha det gott! Kram

• mirasmamma

Hittar gärna på något på fredag, fast att det är röd dag! Calle kommer ändå bara hålla på med det nya trädäcket...

Vi hänger på vad ni än bestämmer (nästan...)!

Kram

• mirasmamma

Hej!

Hoppas allt är bra med er alla!

Har ni lust att träffas nån dag? Ser ut som det ska bli sämre väder längre fram i veckan. Synd, det hade ju varit kul att ha lite fika ute i natur eller något sådant.

Ha det gott! Kram

• mirasmamma

Hej!

Har alla haft en bra midsommar? Vi hade det jättebra och tur med vädret hade vi ju också!

Tyvärr kan vi varken tisdag eller onsdag. Imorgon ska jag få håret fixat och på onsdag kommer min nästkusin med sin lilla Esther och hälsar på. Får hänga på en annan gång...

Håller tummarna för att det bara är lite tandfeber då Lina!

Ha det gott! Kram

• mirasmamma

Hej!

Oj, vad jag har haft mycket att göra denna veckan. Och nu är allt över... Mia och Chrille är nu herr och fru Granquist. Så himla fint det var i kyrkan (många tårar fälldes) och festen blev hel-lyckad (med vissa undantag).

Idag har jag ingen röst kvar. Calle fick nämligen låna en tub med helium till ballonger, men den tömdes och jag och en annan kille delade på det sista, så himla kul vi hade och vi har det på videofilm också, ännu roligare!

Mitt tal till Mia på festen gick sådär. Mias ögon började fyllas med tårar, och då började jag ju tjuta med en gång. Fick t.o.m. toastmaster att gråta...

Känns som allt ändå blev väldigt lyckat och brudparet själva var väldigt nöjda!

Nu har vi lite abstinens(?) efter er alla och vill gärna träffas och hitta på med något. När kan ni?

Självklart tackar vi ja till Villes kalas!

Vi hörs! Kram

• mirasmamma

Hej!

Vi kan också imorgon em. Kan ni komma hit? Så kunde barnen kanske kunna leka och bada i trädgården. Och vi mammor kunde njuta av solen och fika lite.
    Hämtar Mira kl. 14 på dagis, så ni kunde kanske komma efter det?
    Hör av er! Kram

• mirasmamma

Hej!

Hoppas allt är bra!

Tack för kalaset i måndags Ville! Lika trevligt som alltid att träffa er!

Nu går vi bara och längtar efter marknaderna... Mira pratar bara karuseller. Idag har vi varit en tur i Ystad på McDonalds och ÖoB med mina föräldrar. Vädret är ju så "konstigt". Hoppas att det blir fint imorgon så att man kanske kan ta en tur till badet. Nån som vi följa med kanske?

Ha de! Kram

• mirasmamma

Hej!

Tack för kalaset igår Linus!

Nu har man spenderat 3 dagar på marknad. Och jag ska inte jobba imorgon, så det blir kanske Tomelilla också... Men man får väl höra så det är ok med mannen först...

Lite sol hade ju inte akadat nu, så att man kan åka till stranden. Var ju inte där en enda gång förra året, kan ju vara för att man var gravid också...

Ha det gott! Kram

• mirasmamma

Hej!

Detta är Calles sista semestervecka, så vi hittar gärna också på något nästa vecka. Men jobbar tors-fre. Så går det träffas vi gärna mån, tis eller ons.

Kram

• mirasmamma

Hej!

Hoppas allt är bra med er alla!

Hur dags på måndag och var? Ska vi hoppas på fint väder och va på nån lekplats?

Ha det gott! Kram

• mirasmamma

Hej!

Mira är ju egentligen på dagis, men jag kan ju hämta henne vid 13.00, så kommer vi sen. Vi kommer gärna hem till er Sara, det ska ju regna typ hela veckan nu vad jag har förstått.

Går in och läser senare här vad ni har bestämt. Kram

• mirasmamma

Hej!

Hoppas att ni haft trevligt idag!

Mira hade 37,9 i feber när hon kom hem, så det var ju inte jättemycket, men hon rosslar i halsen också. Så nu är det Mollipect som gäller.

Mia: Var det mysigt att hälsa på bebis?

Kram

• mirasmamma

Hej!

Ja, man fattar inte att hon snart är 1 år, visserligen kryper hon för fullt och reser sig mot allt och går längs med soffbordet. Men hon ser för liten ut för att kunna gå, hon är ju fortfarande bara 67 cm...

Sitter på jobbet idag och ska jobba imorgon igen, hade gärna följt med till Lekpalatset, men det går ju inte som ni förstår.

Mira är fortfarande lite krasslig, men hon hade bara feber i måndags, nu är det bara hostan.

Vad är det för kanelbullar ni pratar om, blir ju himla sugen...

Ha en trevlig dag imorgon! Kram

Svar på tråden M&Ms kompisar