Inlägg från: mia2005 |Visa alla inlägg
  • mia2005

M&Ms kompisar

Hej!

Skriver snabbt innan mat...sen fotboll.
    Jag har bil imorgon så för vår del spelar det ingen roll.

Kram

Ville & Nova --- Mina Älsklingar
  • mia2005

Hej!

Ska vi bestämma att vi kollar läget imorgon förmiddag.
    Om det är så at vi kan så får ni gärna komma hit, vi kan gå till en lekplats o sen ta en fika.
    Skulle det vara dåligt väder så kan vi vara inne.

Lina: Du kan väl skicka ett sms imorgon?? Så skickar vi till Sara sen hur det bestäms.
    Hoppas det är tandfeber och att det är bättre imorgon.

Nu kallar sängen.....kram

• mia2005

Hej hej!

De som kan är välkomna på kalas till Ville
    måndagen den 7/7  kl. 13.30

• mia2005

Onsdag eftermiddag passar bra för oss oxå

• mia2005

Hej hej!

Ett tack från oss oxå.......god mat o trevligt sällskap.....kan bara bli lyckat!!
    Ville sov till 11.30 idag, helt slut!
    Tiden gick snabbt tyckte jag, var inte ett dugg trött när vi körde. Hämtade mamma o pappa, men de var förvirrade så innan jag hittade fram i mörkret efter deras beskrivning o var hemma igen så var klockan 3.00.

Sara: Får ni beträda gräsmattan.....mest så ni inte sparkar upp nån tuva när ni spelar fotboll med max?? Eller då är där kanske tips på hemsidan hur man ska så igen det
    När vi lagt nytt gräs var Stefan väldigt rädd om gräsmattan....nu är den inte så vacker längre.

Hoppas det är bättre med Linus.

Kram kram

• mia2005

Hej hej!

Någon som har en dag över nästa vecka och har lust att träffas??

Kram

• mia2005

Hej!

Sara: Låter som en kul vecka.
    Kommer nog vara en riktig bra lördag......hade gärna velat se europe.
    Hoppas ni får fint väder på er tältsemester.

Vi kan bestämma en dag på söndag för träff nästa vecka.

Lina: Ni är väl på Öland denna vecka???

Erika, gör ni något skoj i veckan??

Kram kram

• mia2005

Hej hej!

Vi kan inte tisdag........så då var det måndag kvar

Vi hittar gärna på med något då, vi kan ju se i slutet av veckan hur vädret har tänkt vara.

Har precis tränat fotboll i värsta regnvädret.......supertrevligt!!

Nu sitter jag och kollar viktväktarrecept.
    Så nu är det bara självdiciplinen som fattas........
    Man kanske ska sätta upp en hemsk bild på sig själv på kylen så kanske man får sig en spark i baken och tar tag i det!! Vi får väl se.....

Ha det gott! Kram

• mia2005

Hej hej!

Vi har bil så jag tycker ditt förslag låter bra Sara.
    Hur har ni andra det???

Kram

• mia2005

Hur dax tänkte vi träffas imorgon??

Ska nämligen in på bb och hälsa på en kompis som fått en pojke. Tänkte köra in där efter siestan nån gång.

kram

• mia2005

Hej!

bb:s siesta tider är mellan 13-15.

Vi kan atingen ses kl.13 oxå kör vi till bb vid 15.30 eller så är vi på bb kl.15 och kan ses efteråt.
    Är det annat som passar er andra bättre så hoppar vi över imorgon.
    Jag går inom senare ikväll och läser vad ni bestämt.

Kram

• mia2005

Hej!

Sara: Det låter bra, vi kommer då.
    Jag handlar något på pigor o drängar till bebisen så räcker det nog att vi kör vid 15.30-16.

Ses imorgon, kramiz

• mia2005

Åhhh, det var så mysigt så.
    Han var snäll och sov nästan hela tiden.
    Han blev född med kejsarsnitt, men allt hade gott bra.
    Tänk att det var ett halvår sen man själv låg där.......och för dig Erika är det snart ett år sen!!!

Tack för fikan idag......riktigt goda kanelbullar!

Nu ska Nova få ett bad så vi kan ta bort skorven till fotograferingen imorgon.

Ha det fint allesammans...kram

• mia2005

Hej hej!!

Lekpalatset el saltans lekplats på fredag?? (beroende på vädret)
    Någon som vill hänga på???

kramiz

• mia2005

Hej!

Tycker oxå det hade varit skoj med lekpalatset.
    Både regnar och blåser idag så vi får hoppas det håller i sig.
    Tvivlar på att det blir strålande sol imorgon.

Öppnar de 10????

Kram

• mia2005

Hej hej!

Tack för en trevlig dag på lekpalatset i fredags.
    Ville hade lite attitydproblem tyckte jag, men det verkade som att pågarna hade skoj där!

Imorgon är det dagisstart, men det känns som att han är medveten om det.
    Man får hoppas det går bra.

Nä, nu får jag hejda Nova från att dra ut alla dvd-skivorna.
    Sur är hon för att hon inte riktigt kan krypa....inget tålamod!

Ha en trevlig dag allesammans!
    Kram

• mia2005

Hej hej på er alla!

Erika: Hur är det med Miras finger, där hon blev getingstucken?? Jäkla djur......de är överallt hela tiden tycker jag!
    Då är hon oxå med i klubben....för om jag inte minns fel så har väl både Max o Linus blivit stuckna?? Hoppas Ville slipper bli det.

Lina: Har du varit hos dietisten i Lund el du har bara varit i kontakt med läkare i Lund??
    Vi ska träffa dietisten i Simrishamn....men den håller egentligen till i Lund.
    Nu ska vi inte gå till Tord mer heller. Fick en lapp idag av läkaren i Simrishamn som han har fått från Lund där det står vad som är vanligt och inte vanligt att barn är känsliga mot.
    Det var uppdelat i 5 spalter.....mycket ovanligt, ganska ovanligt, vanligt, ganska ofta och oftast. Både tomat och äpple är med på ganska ofta........Tord sa att det var jätteovanligt!!
    Gjorde pricktest idag och det visar på mjölk, soja, ägg och fisk. Minst på mjölk!!

Någon som vet nån bra sida med tips på barnmat man själv kan göra. Har inte så bra fantasi så få nog göra efter recept.

Frälsis börjar v.36.......tror det blir den 2/9

Ha det gott, kram kram

• mia2005

Hej hej!

Åh, typiskt att där ska vara mandel i......de var supergoda och hade ju varit kul om Linus oxå kunde äta dem.
    Läkaren skickade en remiss till dietisten så jag får se om det är samma.
    Det är ju bättre att det visar om det är där istället fär att det visar negativt, men ändå är där. Vi tog pricktest på de fyra grejerna, sen ska jag skriva upp vad hon får för mat och så ska dietisten titta på det. Läkaren är lite inne på att hon är känslig för tomat o äpple.
    Ska dit om 2 månader och då ska vi testa för katt.
    Om 6 månader ska vi testa dessa 4 igen och se om något försvunnit. Fisk är ju inte så svårt att undvika. Ägg finns ju i kakor, men eftersom hon aldrig ätit kakor har hon inget att jämföra med ifall det skulle sitta i några år. Vet att det finns glutenfria ke som inte innehåller ägg.
    Först när jag fick reda på testet så blev man lite deppig, men det gäller att komma in i det. Nu äter hon ju inte vår mat så då är det lätt att fixa till henne.
    Måste bara ta reda på vad soja gömmer sig i.

Läste på Sempers hemsida igår att de har kommit med en gröt som ska gå att köpa på apoteket. Gröt m ris o banan. Den är mjölkfri.

Nu ska vi bege oss till dagis......kram

• mia2005

Glömde...........vi träffas gärna en dag!

• mia2005

Hej!

Om man jobbar på apoteket, bör man nte veta skillnaden på laktosintolerans och komjölksallergi?? Eller är det bara jag som tar det för givet.
    Frågade om den nya gröten och sa att den skulle vara fri från komjölk så det var därför vi uppmärksammat den, då sa hon på apoteket....du menar laktos. Sen fick jag stå och förklara skillnaden mellan de två för henne!!!

Tror nog oxå soja är det klurigaste.....den kan gömma sig lite här och var. Sen är det väldigt ovanligt att man reagerar på sojalecitin....,.men Sara (kusinen) gör det.
    Så jag vet inte om man ska utesluta det oxå, kanske till en början???
    Men i början tyckte man ju mjölken var klurig så det gäller väl bara att lära sig lite så blir det lättare. Det är ju lättare när man får reda på det i denna tidiga ålder för då har de inte smakat så mycket.

Ville går på dagis mån, tis o torsdag. Jag kan hämta honom tidigare om vi ska ses en eftermiddag. Måndag har vi lite inplanerat....men annars kan vi.

Nu kallar kudden.....godnatt!

Svar på tråden M&Ms kompisar