Inlägg från: Trinity78 |Visa alla inlägg
  • Trinity78

Eeze

Mickis74 skrev 2008-05-22 09:15:52 följande:
    Ja, har provat den kuren en gång och den funkade kanon.....men tänk på att hela paketet är en kur, så du inte bara tar en o tror det ska gå över.
    Vad menar du med hel kur? I FASS står det:

Vanlig dos för vuxna (över 18 år): 2 tabletter tas vid första tecknet på ett migränanfall. Om lindring ej uppnås inom 2 timmar, tas ytterligare 2 tabletter. Detta kan upprepas ytterligare en gång efter 4-6 timmar, men högst 6 tabletter (150 mg) per dygn. Överskrid inte den angivna dosen. Om Eeze inte hjälpt mot din migrän inom 3 dagar, kontakta din läkare.
    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Trinity78

Det är nästan samma, men inte riktigt. Eeze innehåller 25 mg diklofenakkalium. Diklofenak Merck NM och Voltaren innehåller 25 mg diklofenaknatrium.

If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Trinity78
    Jesster skrev 2008-05-22 10:02:17 följande:
    Trinity: Diklofenak T och Voltaren T innehåller diklofenakkalium, samma som Eeze fast de är betydligt billigare.
    Gör de? Jag hittade nåt annat i FASS. Var har du hittat det?
  • Trinity78
    Jesster skrev 2008-05-22 12:37:42 följande:
    Trinity:Eeze (6,06 kr/dos om man köper 18 tabletter) - www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....Diklofenak T (receptbalagd tydligen)- www.fass.se/LIF/produktfakta/art ikel_produkt.jsp?NplID=20040607007914&DocTypeID=7& UserTypeID=2Voltaren T (2,33 kr/dos om man köper 20 tabletter) - www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_prod ukt.jsp?NplID=19950426000031&DocTypeID=7&UserTypeI D=2
    Länkarna funkade tyvärr inte.

Strumt samma, jag hittade en forskningsstudie som visade på att det inte fanns nån skillnad på diklofenaknatrium och diklofenakkalium.
  • Trinity78
    Jesster skrev 2008-05-22 13:17:53 följande:
    Det är bara att kopiera länkarna annars
    Jag provade det men det gick inte ändå. Jag orkade inte söka på FASS eftersom det ändå inte är nån skillnad.
Svar på tråden Eeze