Hur länge använde ni matstolen Antilop från Ikea? Tills barnet var:
Som rubriken lyder!
Som rubriken lyder!
Äldre!
Vår yngsta är nu 2,5 år och vi använder den fortfarande sporadiskt, som resestol. Vi använder den även som "extra stol" när någon annan med litet barn kommer hem till oss. Vi har verkligen haft nytta av den
Här är det inte heller några problem med vanlig stol till min snart 3-åring. Sitter t.o.m utan kudde ibland, men då kommer han aningens för lågt ner.
Beror väl på vad man har för stolar antar jag, hur pass bra barnen sitter.
Köpte en tripp trapp igår så vi hade antilopen fram tills han var 2 år och 3 månader! Bör tillägga att han ogillade den skarpt i slutet...
Vet inte än. Lillkillen är 18 månader och kommer nog att få andvända den än ett bra tag. Det är jättebra att man kan spänna fast det lilla odjuret.
Och dessutom använder storebror (4½ år) fortfarande sin tripp trapp.
Min dotter fullkomligt vägrade sitta i den när hon var 15 mån. Och då menar jag verkligen vägrade - jag fick inte ner henne i den längre, hon spände kroppen i en båge och blev ruskigt arg på mig när jag försökte sätta henne där! Efter några dagars kladd på vanlig stol köpte vi en tripp trapp!
Hon kan sitta i den nån gång nu, t ex när jag klipper hennes hår..
Vår stora tjej som är 3 år sitter i sin Antilop ibland, hon tycker bättre om den än sin Trip-Trap stol. Hon är så pass liten så det är inget problem för henne att få plats!
Är den den vita plast från IKEA för 100:- typ? Den ha vi som utomhusstol, och den användes hela förra sommaren iaf, då var dottern 2,5. I år är den nog för liten.
Använde den från 4-13 mån. Sen köpte vi en tripp-trapp och Antilop har vi ute och som reserv när det kommer små-barn på besök. Och hade den med till vissa när vi kom på besök (den är ju öätt att ta med). Numera får hon sitta på vanlig stol när vi åker bort o det inte finns matstol. Hon är 23 mån och det var ett tag sedan vi släpade med den. Men på verandan hunkar den fint
Vi bytte till en triptrap runt ett års ålder. Hon hade säkert kunna sitta i antilopen ett bra tag till och gör så när vi äter i uterummet för där står den nu. Anledningen till att vi bytte var att vi fick låna en triptrap av syrran så då bytte vi.
Sonen fick en tripptrapp när han var ett år, så han skulle kunna klättra upp och ner själv.