• jeikei

Falukorv till middag - göra vad?

Tips önskas som skall gå hem hos 3 "pojkar" på 5,7 å 35 år...
    e såå less på korvstroganoff, vanlig stekt korv å korv i ugn... vad kan man mer göra? Tacokrov gjorde jag för några veckor sen å de var tyvärr inte populärt trots att favvomaten är taco.... Kinkiga e dem oxå *s*
    Så... tipsa på nu tack!!!

• Svar på tråden Falukorv till middag - göra vad?
  • snuttan2

göra spagetti o korv gratäng...

• jeikei
    snuttan2 skrev 2008-05-22 12:08:48 följande:
    göra spagetti o korv gratäng...
    Vad innehåller en sån då?
  • LindaBinda

Gör en korvlasagne! Supersmarigt!

Använd korv stället för köttfärs och tagliatelle istället för plattor. Stek korven i stavar, häll i lite krossade tomater och salta och peppra, ev lite vitlök också. Koka upp lite matlagningsgrädde och i med lite riven ost. Varva allt i lager i en gratängform och in i ugnen en stund så de får blandas.
    Hur gott som helst!

• snuttan2

lägg kokt spagetti i en form, lägg på korven blanda och bred över vad barnen tycker är gott. hemma funkar bostongurka med ketchup, lök och matl.grädde... skiva tomat och lägg över, strö på riven ost och in i ugnen 175 grader tills den fått färg.

• Mino

Korv gryta/soppa.

Potatis i två cm tjocka skivor
    Fin hackad gul lök
    Morot i skivor, ca 1cm
    Vatten, antigen mycket om du vill ha som soppa, eller lite mindre så blir de mera grytliknande. O köttbuljongtärningar efter smak o så flytande margarin, då blir smaken lite mjukare.
    O så självklart en falukorv.. ha ha.. höll på o glömma den :) Skär den i halvmånar.
    Koka allt till potatisen är klar, då är morötterna lagom krispigg:)

Mina kräsna ungar gillar detta, när jag gör de som soppa..

Lycka till

Svar på tråden Falukorv till middag - göra vad?