• stinagreta

Ni som är långa - var köper ni kläder?

Tänkte att vi långa tjejer kunda tipsa varandra om kläder/märken som sitter bra när man är lång. Jag är 180 och det är inte alltid så lätt att hitta kläder anpassade till min kropp. Även om ärmarna/benen är långa nog så ska ju resten av plagget ocksåsitta bra över axlarna och midjan ska hamna rätt osv...

Jag börjar:
    Topshop Tall
    Nümph, ett danskt märke som finns bla på Wardrobe Stockholm

• Svar på tråden Ni som är långa - var köper ni kläder?
  • Me o Mike

jag är 177 och väger normalt 62-63 kg.. Alltså ganska smal o lång. Vissa grejer på HM. Gina Tricot.

• meic

181 och väger 62-63 handlar också på HM och Gina, Gina har bra jeans. Gillar Fornarina- jeans också.

• Me o Mike

Ja dom jeansen är bra!

meic skrev 2008-05-22 13:53:15 följande:
    181 och väger 62-63 handlar också på HM och Gina, Gina har bra jeans. Gillar Fornarina- jeans också.
  • stinagreta

Det svåraste tycker jag är kavajer och skjortor. Jag var tvungen att köpa nåt dräktliknande pga jobbet och satan vad svårt det var att hitta en riktigt snyggt sittande kavaj. Alla var antingen för smala över ryggen eller för vida och korta, eller hade midjan för högt. Just den typen av plagg vill man ju ska sitta riktigt bra. Till slut blev det en skitdyr från Karen Millen. Skjortor är bara att glömma, jag har aldrig hittat en figursydd som sitter bra. Tur att jag inte är jurist eller nåt liknande...

• LMK

Här är en till långbening Är 178 & väger runt 60 kg.
    Tycker utbudet är KATASTROFALT emellanåt! Visst, det finns byxor med långa ben, men det är ju knappast BARA benen som är långa då man är lång!? Skjortor, kavajer, jackor etc. är hopplöst! Trist!!

Jag brukar handla mkt. på Zara, MQ, Sisters, Vila. På Sisters beställer jag nedläggning av ärmar & ben på kostymerna, blir jättebra & kostar inte mkt extra.

Jeans blir helt beroende på modell & benlängd, det varierar tyvärr väldigt mycket mellan märken hur en 34:a är i längd...

• LMK

stinagreta skrev 2008-05-22 14:02:45 följande:

.... Tur att jag inte är jurist eller nåt liknande...
    Fniss, jag jobbar bara med jurister!! Det ÄR svårt med skjortor & kavajer...
  • Me o Mike

Ja jeans kan va svårt.. en 34:a är nästan för kort och en 36:a är alldedes för lång! Borde finnas 35 i längd..

LMK skrev 2008-05-22 14:03:27 följande:
    Här är en till långbening Är 178 & väger runt 60 kg.Tycker utbudet är KATASTROFALT emellanåt! Visst, det finns byxor med långa ben, men det är ju knappast BARA benen som är långa då man är lång!? Skjortor, kavajer, jackor etc. är hopplöst! Trist!!Jag brukar handla mkt. på Zara, MQ, Sisters, Vila. På Sisters beställer jag nedläggning av ärmar & ben på kostymerna, blir jättebra & kostar inte mkt extra. Jeans blir helt beroende på modell & benlängd, det varierar tyvärr väldigt mycket mellan märken hur en 34:a är i längd...
  • stinagreta

Zara funkar inte alls för mig. Jag går inte ens in där längre. Tycker deras storlekar är så konstiga.

• Skimra
    LMK skrev 2008-05-22 14:05:04 följande:
    stinagreta skrev 2008-05-22 14:02:45 följande: Fniss, jag jobbar bara med jurister!! Det ÄR svårt med skjortor & kavajer...
    Jag jobbar också bara med jurister och här krävs det dräkt. Gärna lite olika varianter och det är inte det lättaste.
    Jag är 184 cm lång.
    Som många säger så är kavajer och skjortor svårast. Byxor kan man fixa. Fast ofta blir det kjol i alla fall.

Jag handlar på HM, Lindex och ibland KappAhl. MQ och där man kan hitta långa byxor och kläder. Nästan alltid får jag lägga ner.
    Lindex har dock blivit bättre på sina längder tycker jag.
    ~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • LMK

Skimra: Skönt för mig är att vi inte har någon dresscode, men har kostym ofta ändå för att det är praktiskt. Nu till sommaren blir det en del kjol & högklackat!

Hur gör ni med jackor/kappor?
    Jag hittar aldrig några som är helt rätt, utan alla blir för korta i ärmarna.

Svar på tråden Ni som är långa - var köper ni kläder?