• Anonym (Kaffedraken)

    Någon svensk som är tillsammans/gift med en arab??

    Jag har träffat en man ifrån Irak. Han är jätte gosig och snäll osv.. Men jag undrar nu, är det någon som har erfarenhet av att vara tillsammans med en arab? eller gifta sig med en? man hör mycket ifrån olika håll, att dom är elaka mot sina fruar och flickvänner, slår dem osv. Kan någon berätta lite av egen erfarenhet?? =)

  • Svar på tråden Någon svensk som är tillsammans/gift med en arab??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ingen erfarenhet av araber men jag var tillsamman med en persisk tjej ett tag.

    Hon slog mig inte och var aldrig elak mot mig. Var som andra förhållanden jag har haft.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är tillsammans med en arab och vi har barn ihop. Enligt min erfarenhet så har de en annan syn på familjeliv och förhållande för det mesta, men självklart ska man inte dra alla över en kant.

    Skitstövlar kan alla män vara, oavsett vilket land de kommer ifrån. Du får nog helt enkelt lära känna just den killen för att veta hur han är.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag "dejtade" en arab under 3 veckor och i slutet av de tre veckorna var jag så rädd för honom att jag sökte trygghet i en gammal flamma. Det var rätt llätt att bli av med honom men medan vi "dejtade" så var det så att varje gång han blev arg så reagerade han väldigt starkt. Och han hade svårt att acceptera att jag inte bara såg honom, att han inte var allt för mig. Och så berättade han för mig vad jag tyckte och kände. Men han var inte så som man läser riktiga skräckhistorier om... ingen Gömda. Han var som en svensk kille förutom dom där punkterna då han riktigt skrämde mig.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym skrev 2008-05-22 14:59:36 följande:
    Svar på #1Skoj kille, verkligen
    Vad var det för något fel med mitt inlägg? Var det att det var en tjej det gällde eller att det inte var en arab?

    Beror nog mer på person än kön, språk, härkomst eller religion. Viktigate rådet fick du ovan - skitstövlar finns överallt. Se till att du lär känna honom ordentligt innan ni starat något permanent.

    Min fd flickvän från Iran var född där men hade bott i Sverige i över tjugo år. Hon hade jobbat i Sverige och läst till civilingenjör här. Den stora skillnaden var att hon kunde laga persisk mat som var en ny, och mycket god, upplevelse för mig.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Uppdatering 

    Lämnade honom efter ett år av misshandel, jag försökte tillochmed begå självmord. HERREGUD vad dum jag var som stannade så länge. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag var också tillsammans med en arab (från ett nordafikanskt land), han var jättesnäll i början men så snart vi hade flyttat ihop började terrorn, han var väldigt svartsjuk, jag fick knappt gå ut utan honom samt skulle sköta hushållet osv, när jag sa emot slog han mig, då gick jag men var dum nog att ta tillbaka honom när han bad om ursäkt och lovade att bli bättre. Det blev bättre ett tag, men sen var det samma visa igen, det slutade med att han tog stryptag på mig. Då stack jag för andra gången, har aldrig sett mig om. ALDRIG mer en man från dessa kulturer, även om jag vet att inte alla är så, en kompis är gift med en man från Iran som är jättesnäll. Men jag tar inga risker.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Multikultur är en del av Sveriges grundlag dessutom så har domar dömts till fördel för dom som är av en annan kultur. Det fungerar inte med så stora kulturkrockar. Svenska tjejer med sina kvällar då dom anser sig ha rätten att kunna gå ut dansa och flörta. alla deras tjej och killkompisar, mannen som dom har förhållande med kommer sällan bland dom första. Nej det finns inte många araber turkar som accepterar sådant beteende och det har jag full förståelse för.

    Kan mannen inte ge igen efter att ha blivit gravt psykiskt misshandlad med psykisk misshandel så är det förståëligt att han tar till fysiskt våld mot kvinnan som gravt psykiskt misshandlat honom.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (känslig) skrev 2011-12-14 21:25:32 följande:
    Multikultur är en del av Sveriges grundlag dessutom så har domar dömts till fördel för dom som är av en annan kultur. Det fungerar inte med så stora kulturkrockar. Svenska tjejer med sina kvällar då dom anser sig ha rätten att kunna gå ut dansa och flörta. alla deras tjej och killkompisar, mannen som dom har förhållande med kommer sällan bland dom första. Nej det finns inte många araber turkar som accepterar sådant beteende och det har jag full förståelse för.

    Kan mannen inte ge igen efter att ha blivit gravt psykiskt misshandlad med psykisk misshandel så är det förståëligt att han tar till fysiskt våld mot kvinnan som gravt psykiskt misshandlat honom.
    Nja, det var väl snarare tvärtom. Jag var hemma med hans mamma på kvällarna medan han var ute och raggade på tjejer och rökte på. Han kom och hämtade mig och sen åkte vi hem till honom. Hade jag ringt en gång under kvällens ca 6 timmar och frågat var han var så fick jag stryk för det. Jag hade inget rätt att veta vart han höll hus och vem han var med för det var hans liv. Jag blev aldrig medbjuden och jag är inte den typen av tjej som festar. Jag har inte psykiskt misshandlat honom då. Jag var allt en man kan önska sig, jag lagade mat, städade, sov, gjorde frukost, gick till skolan, kom hem tvättade/städade osv......  En gång var han borta under ett dygn och hans mobil var avstängd. Då ringde jag hans kompis och frågade vart dom var, då kom han hem och sparkade sönder mig och jag kunde inte gå ut på en vecka pga alla blåmärke. 
Svar på tråden Någon svensk som är tillsammans/gift med en arab??