Soffpotatis skrev 2011-12-14 20:29:38 följande:
Hur kom du loss ? Vad var droppen för dig ?
Jag hade de lättare än andra att komma loss. Han slog mig ofta för jag ringde honom och frågade vart han var när han inte varit hemma på flera timmar utan att höra av sig- i ett normalt förhållande brukar man veta vad ens partner sysslar med liksom. Men icke, då fick jag stryk direkt. Men det blev mer och mer intensivt. När jag sa något fel eller gjorde fel på något sätt så slog han mig jättemycket. En gång mitt i stan också.. jag gick runt med näsblod.
Han tryckte ner mig så mycket eftersom jag var överviktig då så jag trodde det var vad jag förtjänade. Att jag skulle få ha ett sånt förhållande för ingen annan ville ha mig. Under tiden gick jag ner i vikt eftersom jag mådde psykiskt dåligt och började se rätt bra ut. Min killkompis som jag var tillsammans med i gymnasiet och var super kär i då ringde mig och frågade hur jag mådde en dag. Jag sa att jag var ok men att de va jobbigt med min kille osv.
En dag så slog han mig så mycket att jag inte kunde gå ut eller träffa ens min egen mamma för jag såg så hemsk ut. Då frågade jag honom efter han slagit mig, "när ska du sluta slå mig?har du sett din pappa slå din mamma nån gång eller??" Då svarade han "Den dagen du är lika bra som min mamma ska jag sluta slå dig"
Det berättade jag för min killkompis och han sa GÖR SLUT NU, RINGER DU INTE POLISEN SÅ GÖR JAG DET JAG KOMMER INTE TILLÅTA DIG ATT VARA MED HONOM JAG HAR ALLTID ÄLSKAT DIG OCH JAG ÄR REDO NU! (Jag hade alltid velat vara med honom men han ville inte ha förhållande)
Jag sa åt mitt ex att ge mig nyckeln till min lägenhet, han kom hem till mig.. kastade bordet över mig, sparkade mig blodig och sen kastade han nyckeln på mig och gick.
Enligt vad jag hör i andras historier så hade jag det lätt att avsluta det hela. Jag polisanmälde aldrig honom för jag ville inte ens ha med honom att göra. Nu har jag varit tillsammans med min älskade kille sedan han sa åt mig att jag förtjänar allt fint i världen och vi ska ha bebis till sommaren..
Jobbiga saker kan också sluta på ett bra sätt. Tack och lov har jag aldrig sett denna hemska människa igen..
Sitter du själv i samma sits??