• adams morsa

Vilda Västern Fest! Kom med tips tack!!!

Ja vi ska då ha en vilda västern fest strax efter sommaren och nu vill jag hemskt gärna ta del av era erfarenheter och alla tips ni har att komma med.

Välkomstdricka?? Mat?? Lekar?? Musik?? Dekoration?? Utklädningstips??

Ja allt i princip som ni har att komma med!
    Har ju lite redan men det är aldrig fel att ha så mycket som möjligt!!

• Svar på tråden Vilda Västern Fest! Kom med tips tack!!!
  • gustafssons

haha hade det när maken fyllde 30!

jeans, hatt å flanellskjorta hade han på sig, med pistol i hölster.
    jag jaens kjol å en tunnare skjorta å självklart min skinn hatt.

grillat kött å korv, även lamm..

country musik=självklarhet, annars ingen western fest. ju äldre desto bättre. tex hank wiliams eller Countrymusikens pappa Jimmie Rodgers!!

Öl..
    dekorationer är ju lite svårt kanske.. man hade ju sitt hem bara liksom

• adams morsa
    gustafssons skrev 2008-05-22 15:20:40 följande:
    haha hade det när maken fyllde 30!jeans, hatt å flanellskjorta hade han på sig, med pistol i hölster.jag jaens kjol å en tunnare skjorta å självklart min skinn hatt.grillat kött å korv, även lamm..country musik=självklarhet, annars ingen western fest. ju äldre desto bättre. tex hank wiliams eller Countrymusikens pappa Jimmie Rodgers!!Öl..dekorationer är ju lite svårt kanske.. man hade ju sitt hem bara liksom
    Ja vi ska ju då ha bjudfest "bara för att" det e så himla skoj med tillställningar!

Vi tänkte ju skriva cowboy, indian, bov (typ bröderna dalton) & salongshoror som utklädningstips på inbjudningskortet.
    Tänkte först ha lite countrymusik under mat och lek osv, sen ett cover band som kör mycket blandat.
    Sen tänkte vi bjuda på, vitlöksbröd, majskolvar, champinjoner, bakade potatisar, kycklingklubbor, smör, barbecuesås. Allt grillat då givetvis. Sen blir det lite snacks när bandet sätter igång, och in på småtimmarna blir det nattamat i form av kokkorv med bröd.

Men allt detta är ju bara kanske... Vill ha så mycket tips som möjligt!
  • gustafssons

det låter bra det ni tänkt tycker jag. kolla om ni inte kan hyra en yx kubb, så kan ni kasta yxa

• adams morsa

puffar lite för lite mer tips!

Svar på tråden Vilda Västern Fest! Kom med tips tack!!!