Chipslasange
Hej!
Jag söket ett recept på chipslasange.
Hoppas att de finns nån här inne som vill dela med sej.
Hej!
Jag söket ett recept på chipslasange.
Hoppas att de finns nån här inne som vill dela med sej.
Jag var inne på www.tasteline.com, www.recept.nu och www.arla.se , men hittade tyvärr inge där.
Däremot har jag ett recept på chipsgratäng. Men det är med fläskfilé i.
Hör av dig om du är intresserad
Chipsgratäng
För: 4-6 personer
Ingredienser
400-500g fläskfilé
1 påse(200gr) pepparchips
1 dl naturell crème fraiche
2 dl vispgrädde
Salt och peppar på köttet
Beskrivning
Skiva och stek köttet. Lägg i en ugnsfast form. Strö rikligt med pepparchips över köttet. Häll grädde och creme fraiche över allting. gratinera i 225 grader, tills chipsen tagit färg i ca 10-15 min."
Udda men supergod!! Serveras med en tomat-och löksallad samt lite vitt bröd.
Det här är receptet jag har med chips. Vet inte om det var nåt sånt du sökte. Tror jag hittat det här på FL
Hittade detta på Tasteline. Aldrig hört talas om chipslasagne förut, låter ju supersmaskigt!
Chipslasagne
1 påse chips
300-400 g köttfärs
5 dl mjölk
Ketchup eller chilisås
2 msk vetemjöl
1-2 dl riven ost
Salt eller peppar
Malen spiskummin eller örtkrydda
Stek köttfärsen och krydda med salt, peppar och spiskummin eller annan örtkrydda. Häll på ketchup eller chilisåsoch ställ åt sidan.
Häl mjölk i kastrull och tillsät mjölet. Vispa ihop och sätt kastullen på plattan. Koka upp under vispning till ganska tjock sås.
Lägg ett lager av den vita såsen på botten av ugnssäker form. Fortsätt med ett lager chips, följt av köttfärsröran. Varva sedan detta och avsluta med det sista av den vita såsen. Strö över osten och gratinera i ugnen i ca 225* tills osten fått fin färg.
Jösses vad mysko det låter med chips i maten . Och vilken kaloribomb. Och vad jag förstör tråden med att dra in kalorisnacket, hehe....sorry.
Fett är en finfin smakbärare
Tack så mycket för alla svar