• LillaLoppanT

Sprutlackering av innedörrar?

Vi har precis köpt en lägenhet där innedörrarna har en grå-beige färg. Då jag vill ha vita dörrar så funderar jag på om man skulle kunna sprutlackera dom.

Någon som vet kostnaden för detta?

Har även sett att dom har fina spegeldörrar på byggmax, men då måste man la byta karm och hela kittet, det verkar bli jobbigt.

Så vad säger ni? någon som fixat til tråkiga dörrar på något bra sätt?

• Svar på tråden Sprutlackering av innedörrar?
  • Fräs77

Jag funderar oxå vad sprutlackering kostar. Vi har grå innerdörrar och de är så trista...

• Poena

Vi betalade 450:- per dörr inkl moms. Det var släta dörrar i hyffsat gott skick och vi valde också vit färg.

• Annnah

våra furudörrar på övervåningen målade vi med lackfärg och det blev jättefint men jättemånga varv och drygt som attan. På nedervåningen kom vi på att köpa sprayburkar á 70 kr styck och spraya istället. Funkade jättebra. Gick även att spraya över befintlig färg.
    ett budgettips med andra ord.

Bild på dörrar övervåningen
    nybylivet.blogspot.com/2008/03/det-som-hanns-innan-ola.html

• Dame72

Var era dörrar obehandlade eller lackade innan?
    Vad hette färgen ni köpte?
    Jättefint blev det ivarjefall. Vi ska ha samma tapet fast svart/brun som fondvägg i vår hall!

Annnah skrev 2008-05-24 11:41:02 följande:
    våra furudörrar på övervåningen målade vi med lackfärg och det blev jättefint men jättemånga varv och drygt som attan. På nedervåningen kom vi på att köpa sprayburkar á 70 kr styck och spraya istället. Funkade jättebra. Gick även att spraya över befintlig färg. ett budgettips med andra ord.Bild på dörrar övervåningennybylivet.blogspot.com/2008/03/det-som-hanns-...
  • Fräs77
    Annnah skrev 2008-05-24 11:41:02 följande:
    våra furudörrar på övervåningen målade vi med lackfärg och det blev jättefint men jättemånga varv och drygt som attan. På nedervåningen kom vi på att köpa sprayburkar á 70 kr styck och spraya istället. Funkade jättebra. Gick även att spraya över befintlig färg. ett budgettips med andra ord.Bild på dörrar övervåningennybylivet.blogspot.com/2008/03/det-som-hanns-...
    Kan vi inte få se dem som är på nedervåningen oxå? Undrar vad spraylacken kostade samt vilket märke och mängd till en dörr? Jag är lite lat av mig och vill göra den enklare varianten, om det fungerar bra (Vi ska nog ändå byta dörrar helt om något år oxå)
  • LillaLoppanT

Jag var hemma hos en kompis idag som precis flyttat, han hade lämnat in sina gamla trädörrar hos nåt företag i partille, dom hade lixom klätt om dörrarna och gjort dom till jättefina speledörrar. (eler vad det nu heter, med mönster i iallafall)

Dom var vita och jättefina, så vi kör nog på det.

• Annnah

färgen minns jag inte vad den hette, kastade flaskorna. Men de köptes på Beckers färghandel för 70 kr styck. Dörrarna på nedervåningen var gråblåa tidigare så de sprayades två gånger och då gick det åt en flaska per dörr.
    www.familjeliv.se/hem/annnah/galleri.php

Bilden visar den ena dörren efter och den andra före sprayningen

På övervåningen var dörrarna trärena.
    Men: tycker att det bästa resultatet blev dörrarna på överv. Dörrarna blev blanka och fina och ser riktigt proffsiga ut. På nedervåningen blev resultatet väldigt jämt och fint men lite för matt. Det finns säkert sprayfärg som är blank så kanske att vi sprayar om med det eller sprayar bara med klarlack på.
    Allt som allt blev sju dörrar förvandlade till tiptopp på en summa av 400:-. Precis enligt min budget:)

• Fräs77
    Annnah skrev 2008-05-28 11:35:34 följande:
    färgen minns jag inte vad den hette, kastade flaskorna. Men de köptes på Beckers färghandel för 70 kr styck. Dörrarna på nedervåningen var gråblåa tidigare så de sprayades två gånger och då gick det åt en flaska per dörr. www.familjeliv.se/hem/annnah/galleri.php visar den ena dörren efter och den andra före sprayningenPå övervåningen var dörrarna trärena. Men: tycker att det bästa resultatet blev dörrarna på överv. Dörrarna blev blanka och fina och ser riktigt proffsiga ut. På nedervåningen blev resultatet väldigt jämt och fint men lite för matt. Det finns säkert sprayfärg som är blank så kanske att vi sprayar om med det eller sprayar bara med klarlack på. Allt som allt blev sju dörrar förvandlade till tiptopp på en summa av 400:-. Precis enligt min budget:)
    Det måste jag kolla upp Tack för ifon.
Svar på tråden Sprutlackering av innedörrar?