• Shadilly

Vi med P-dator!!

Startar den här tråden mest för att se om jag är helt ensam på FL med att använda P-dator och för att jag sett många trådar där folk efterlyser erfarna P-datoranvändare.

Vad är P-dator? Kika här:
    www.persona.org.uk/se/
    www.minfertilitet.se/ladycomp.html

Folk är såklart välkomna också även om de bara är nyfikna, har tänkt på att skaffa en p-dator eller vill använda den för att bli gravida.

• Svar på tråden Vi med P-dator!!
  • Piripiri

Vad är skillnaden på Ladycomp/pearly och Persona? Kan Ladycompen utföra gravtest också eller har jag fattat fel?

Jag skulle verkligen vilja ha en p-dator, jag har så svårt att hitta ett preventivmedel som funkar bra för mig/oss men det är heller inte viktigt att det är 100 procent säkert

• svalan77

jag använde persona i ett par år, tyckte det var skönt att slippa hormonerna som många skriver. Men det var dyrt och omständigt, det var svårt att få tag i stickorna och varje test tog lång tid. Jag kommer inte ihåg hur lång tid testet tog, men det var grymt erotikdödande att mysa lite och sedan komma på att man skulle upp och kissa, sedan fick man vänta på resultatet en stund.

Dessutom fick jag ställa klockan på helgerna för man måste kissa inom ett givet tidsintervall och jag börjar jobba tidigt på vardagarna.

Sedan blev jag gravid trots att jag följt alla regler, då jag blev gravid hade vi sex tidigt i cykeln så jag hade inte börjat testkissa ännu. Nu har vi iof en underbar son, men jag skulle inte rekommendera pdator till någon som inte kan tänka sig att få barn.

• papua

kollar man temp varje dag med ladycomp/pearly? hur viktigt är det med tidpunkten? 

• Demmpa

Vi har Babycomp, uppgraderad Ladycomp, man mäter tempen i munhålan varje dag, samma ställe varje gång, samma tid efter uppvaknande +-någon timme. Använt den något år som preventivmedel, använt den några månader som bebisverksta.

Med Babycompen så kan man få preliminärt "svar" några dagar efter ÄL om man är gravid eller inte, men då gäller det att man har angett att man har haft sex när man har haft det.

Vi köpte våran via www.naturafemme.se

• Reflexen
    Demmpa skrev 2014-03-22 23:30:56 följande:
    Vi har Babycomp, uppgraderad Ladycomp, man mäter tempen i munhålan varje dag, samma ställe varje gång, samma tid efter uppvaknande +-någon timme. Använt den något år som preventivmedel, använt den några månader som bebisverksta.

Med Babycompen så kan man få preliminärt "svar" några dagar efter ÄL om man är gravid eller inte, men då gäller det att man har angett att man har haft sex när man har haft det.

Vi köpte våran via www.naturafemme.se

Hur funkar det där med att få preliminärt gravidbesked med babycompen? Hur syns det? På tempen eller nåt annat?
  • Jordgubb

Jag använder lady comp sedan 1 år tillbaka. Den har varit superbra i preventivt syfte och när vi väl ville bli gravida gick det på första försöket (använde den då alltså i omvänt syfte). 18 dagar efter ägglossning sa den att jag var gravid, alltså på bim+ 3.

Kommer aldrig gå tillbaka till hormoner!

• Demmpa
    Reflexen skrev 2014-03-23 07:32:23 följande:

Hur funkar det där med att få preliminärt gravidbesked med babycompen? Hur syns det? På tempen eller nåt annat?
    Läs sida 36 i manualen som man hittar via hemsidan jag länkade till, här är direktlänk till manualen h24-files.s3.amazonaws.com/20460/300991-bjwFq.pdf
  • daljian

Persona skyddade... tills sambon blev gravid. Stabil cykel och följde instruktionerna.

Vi skulle ändå skaffa (ett till) barn så det funkade, men kan inte rekommendera det som skydd.

• Hirunaivi

Pearly och lady comp, jävla skit produkter som enligt mig inte ens är värda 500kr(och absolut inte 35-4000kr) Naturafemme.se är ett jävla skit företag och jag råder er att inte handla därifrån. Tekniken på Pearly är ungefär lika avancerad som displayen på en mikrovågsugn från 1993(eller annat årtal way back) Spara pengar genom att köpa en termometer/väckarklocka/papper/penna Funkar BÄTTRE och kostar en bråkdel av vad pearly kostar. Om du trots detta ska beställa så maila dom på förhand för att försäkra dig om att dom har produkten inne , annars tar dom emot din betalning och SEN informeras du att det kan dröja 1-2 veckor innan dom får hem produkten "ursäkta bla bla" Dom verkar även vara dåliga på att säga vad dom menar T.ex att skicka tillbaka produkten betyder inte att du ska skicka tillbaka på samma sätt som du fick den(via DHL) nej det betyder självklart att du ska skicka via posten så dom slipper gå hämta ut paketet (vilket för mig inte ens skett ännu, skickade tillbaks det efter att ha kollat på datorn 5 minuter och konstaterat att den inte var värd ett skit och skräp teknik) Och om dom säger att dom ska göra något inom "ett par timmar" så kan det dröja dagar för som dom förklara så är "ett par timmar" ett talesätt som betyder "när vi har tid" För att sammanfatta det hela så tycker jag att dom förtjänar ett par örfilar med hjälp av en lyftkran

• Hannaj1991

Hejsan är de nån som kan berätta lite om pearly ? Varför ska man skicka in den med mera ? Vart kan man få tag på den billigt? Med mera

• Kajza

Pearlyn tycker jag har fungerat jättebra! Jag har haft min i lite mer än ett år nu och jag har alltid känt mig säker och nöjd med den.

Efter ett par år måste den skickas iväg på batteribyte. Frakten ska va gratis och batteribytet kostar inte mycket.

Fördelen med pearlyn jämfört med natural cycles är att den är billigare i längden, håller i ca 10 år och så är den betald och klar direkt.

Jag har också en Pearly som jag nu vill sälja, då jag gått över till Natural cycles istället pga smidigheten att ha allting i en app. Jag köpte den för lite mer än ett år sedan, fungerar precis som den ska! När du får den är den återställd, rengjord så den är så gott som ny, fast för ett mycket bättre pris. För 2500kr är den din! Det är bara att skicka iväg ett mail till mig så löser vi det praktiska. Priset går nog att diskutera också :)

Allt gott!

Kajza 

kajzis@hotmail.com

Hannaj1991 skrev 2015-09-30 07:15:35 följande:

Hejsan är de nån som kan berätta lite om pearly ? Varför ska man skicka in den med mera ? Vart kan man få tag på den billigt? Med mera

• segelviken

År 2017 nu.

Är det någon som har erfarenhet och vill dela med sig? Jag är inne på att köpa en pdator av något slag.

• milli79
    segelviken skrev 2017-03-14 20:59:43 följande:

År 2017 nu.

Är det någon som har erfarenhet och vill dela med sig? Jag är inne på att köpa en pdator av något slag.

2018

Använt Pearly p-dator i ca 3 år och är väldigt nöjd. Har du köpt?
Svar på tråden Vi med P-dator!!