• Hoppfullt

Kan man måla en lekstuga svart?

Vi har köpt en lekstuga till vår dotter men kan inte komma på vilken kulör vi ska måla den i.
    Eftersom vårt hus är vitt tegel med svarta detaljer vill vi ha lekstugan i samma färger. Då tänkte vi måla lekstugan svart och måla vindskivor, veranda, knutar och fönsterluckor i vitt. Vad tror ni om det? Blir det för dystert? Tänkte sen lätta upp det hela med röda detaljer.
    Taket är svart plåt.

Vet inte om detta var bästa stället att lägga denna tråden....men, men.

• Svar på tråden Kan man måla en lekstuga svart?
  • La Lola

Jag tror det blir snyggt!

O ser man erat hus så kommer man ju förstå tanken med att måla den just svart.

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Mamma Lotta

tycker det låter käckt bryter man av med lite röda detaljer så blir den ju söt och annorlunda

Life is what happends while making other plans...
  • Hoppfullt

Tack för era svar. Jag tänkte bara stackars barn med en svart lekstuga...vi får väl göra den rosa/gul/grön/blå/lila inomhus då!

• Mamma Lotta

I närheten av där jag bor har de målat ett hus svart med röda knutar och det är jättefint så en svart lekstuga med vita knutar och röda detaljer kan bli jättetjusig

Life is what happends while making other plans...
  • La Lola
    Hoppfullt skrev 2008-05-23 08:22:00 följande:
    Tack för era svar. Jag tänkte bara stackars barn med en svart lekstuga...vi får väl göra den rosa/gul/grön/blå/lila inomhus då!
    Stackars barn?
    Äh, man ska ju stå ut själv oxå!

Min dotter vill ha lila väggar i sin lekstuga.
    Men näe, det kommer hon inte att få.
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Hoppfullt

La Lola skrev 2008-05-23 08:29:32 följande:

Stackars barn? Äh, man ska ju stå ut själv oxå! Min dotter vill ha lila väggar i sin lekstuga.Men näe, det kommer hon inte att få.
    Ja, det är sant! Få ju även tänka på grannarna...
  • aktuelle

svart blir nog fint, men blir det inte hett med svart (om den står i solen) ? :)

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Hoppfullt
    aktuelle skrev 2008-05-23 08:37:09 följande:
    svart blir nog fint, men blir det inte hett med svart (om den står i solen) ? :)
    Det hade jag inte tänkt på! Men hon får helt enkelt vara ute om det blir för varmt.
    Känns som om jag har bestämt mig för svart. Igen.
  • October

Jag tänkte också måla vår lekstuga i svart, man kan ju vara lite mer "lekfull" invändigt.

• Softyy

Vi har en lekstuga som är svart, jätte snyggt, och så har den vita knutar så att säga. Hur bra som helst, tyvärr har jag inga bilder

Svar på tråden Kan man måla en lekstuga svart?