• Helen72a

tradera tråden del 8

Välkommen!
    Ny som gammal i tråden!
    Här pratar vi om det som har med tradera att göra.
    Både som säljare och köpare.
    Vi delar erfarenheter, försöker hjälpa till om någon har problem och så vidare!
    Alla är välkomna!

http://www.familjeliv.se/hem/denna_dar/gallery/phpilpqnd.pngDETTA FÅR MAN DOCK INTE GÖRA:
    (familjelivs regler)

Länka till egna auktioner, pågående som avslutade

Skriva sitt alias på tradera i tråden

Tipsa om vänners auktioner

Man får inte efterlysa varor i tråden
    ("jag letar efter xx i storlek yy, om någon ser det hojta" t.ex)

Bryter vi mot reglerna tilldelas varningar och risken finns att tråden stängs.

http://www.familjeliv.se/hem/denna_dar/gallery/phpilpqnd.png
    De vanligaste frågorna i tråden har vi samlat i vår FAQ.
    Kolla gärna in den, där finns många svar!
    TRADERA FAQ

Det finns en grupp på tradera där man kan ansöka om medlemsskap:
    Effellare som köper och säljer på Tradera
    (tryck på ansök om medlemsskap här så släpper
    en moderator in dig så snart dom kan)
    Kolla gärna in Ankmors blogg för vår nicklista!
    Portotabell:
    Portokostnader hos Posten (brev)

0-20 gram - 5,50 kr = 1 frimärke
    21-100 gram - 11 kr = 2 frimärken
    101-250 gram - 22 kr = 4 frimärken
    251-500 gram - 33 kr = 6 frimärken
    501-1000 gram - 44 kr = 8 frimärken
    1001-2000 gram - 66 kr = 12 frimärken

Skrymmande - portot ovan + 11 kr
    (om paketet är tjockare än 3 cm eller bredare än 25 cm.)

Har du ett försvunnet brev/paket?
    Man kan ringa:
    Obeställbara paket: 08-6785500
    Eller fylla i en anmälan på nätet:
    e-tjanster.pts.se/Asb/

~~Tänk på vad du säger & hur du säger det~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 09:24
    RÄTT LÄNK TILL TRADERA CHATEN

www.tradera.com/groups/group/group.aspx

• Svar på tråden tradera tråden del 8
  • LitenBlomma

Det känns lite sniket men jag har åkt på såna blåsningar flera gånger nu den senaste tiden, 11 kr hit och 11 kr dit. Men hur brevet kom fram förstår jag inte för det borde ju väga mer än 100g?!

Ludwig -020227 & Meja -080311
  • leson76

Jag håller med. Handlar ALDRIG två gånger av någon som tar extra för frakten. De måste ju förlora på det i längden. Mycket irriterande.

• Tildamamman
    Asgarv! Visst ahde det varit skoj?!?!

Själv hade jag ett gäng auktioner som gick ut i söndags och ff är det fyra stycken som inte betalat, trots att jag skrivit att jag vill ha betalt inom fem dagar om de inte ber om uppskov.

Så djäkla trist när affärerna drar ut på tiden!
    leson76 skrev 2008-05-29 13:35:49 följande:
    halojsan,känner mig lite hämndlysten.....har påminnt en som vunnit en av mina auktioner ett par gånger och får aldrig något svar. Jag är ganska vänlig och säger att de väl kan meddela om de ångrat sig så att jag kan lägga upp auktionen på nytt. Nu ser jag att köparen gjort likadant mot andra OCH har en pågående auktion. Vad säger ni, ska jag låta personen smaka på sitt egna medicin?
  • Skogshallon

Är ju rätt ny på Tradera men tycker det har gått riktigt bra hittills. Bra köpare som varit snabba med att betala in och  med att maila tillbaka, det gillar jag!
    Men, nu är det en person som varken har svarat på mitt vinnarmail som jag skickat ut eller som har betalt den summan som denne vann en auktion för.
    Blir fundersam, är det fel mail jag skickat till (har kopierat direkt från Tradera-mailet) eller kommer personen strunta i att betala. Betalningen ska ju vara betald "senast" i morgon efter mitt önskemål så det kan ju hända att den dyker upp, men om den nu inte gör detta då? Vänta några extradagar, maila igen...?

• leson76

Fru indosarie, skumt jag fick inte upp någon bild på auktionen du länkat till

• Fru Indosaurie
    leson76 skrev 2008-05-29 18:15:55 följande:
    Fru indosarie, skumt jag fick inte upp någon bild på auktionen du länkat till
    nä inte jag heller   säljaren har nog glömt den..
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • leson76

Tildamamman, jaaaaaaaaaa, är såååå sugen hehehe Undrans vad hon hade sagt...heeemmmm :)

• BabyEm

fick hem den här idag

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=64669955

verkligen jättefin och den var i absolut nyskick.
    frakten blev 22 kr vilket jag har svårt att tänka mig men orkade inte säga nåt så jag betalde och idag kom den men inget frimärke alls. Bara en stämpe som hon förmodligen har använt en frankeringsmaskin på jobbet eller nåt.
    Tänkte inte på det utan gick in på tradera o lämnade ett jättesnällt positivt men nu när jag tänker efter kanske man skulle sagt nåt om frakten eller skrivit nåt om det i omdömet för nu i efterhand så stör jag mig jättemycket på det

Svar på tråden tradera tråden del 8