• Callina

Vill byta jobb totalt, men till vad?

I dag jobbar jag inom marknadsföring men vill lägga om helt och hållet. Är trött på allt ytligt och mediafjäskande. Men jag har jobbat med det här i hela mitt liv och nu vet jag inte vad jag vill eller kan göra? Finns det några kortare utbildningar, typ 3 månader man kan gå för att lära sig något kul att göra? Låter som en dum fråga kanske men något måste det ju finnas Glad

• Svar på tråden Vill byta jobb totalt, men till vad?
  • Callina

På vilket sätt då? Glad Jobbar du i blomaffär eller ute på trädgård?

• Novus

Kolla på folkhögskolorna efter kurser.
    Blir kanske svårt att hitta en utbildning på så kort tid om du vill byta helt.

• isisisis

Jag har jobbat i olika branscher genom livet.

Fastighetsskötare
    Arbetsledare/trädgård
    Kyrkogårdsarbetare
    Växtskötare inomhus/företagsservice
    Trädgårdsanläggning eget företag

Nu har jag bara en utbildning,grundutbildning.

Men om man vill kan man gå vidare till landskapsatkitekt eller hortonom

Du kan bli greenexpert eller vad du vill

Lönen är betydligt bättre i mansdominerade yrken än om du tex arbetar som florist.

Som florist har du handels avtal och får jobba kvällar och helger.
    Och lönen är inte den bästa.

Men i andra yrken tjänar man som "en man" dvs betydligt bättre

• Callina

Någon annan som har lite fler tips? Försöker hitta det som är JAG Skrattande

• Loris

Testa jobba inom vården?
    Det är inte helt omöjligt att få jobb som te.x till att börja med personlig assistent, eller kanske to.m på ett boende.
    Roligt jobb om du gillar att jobba med människor!

Inte helt kasst betalt iochmed att man ofta inte ens behöver utbildning men å andra sidan så är det ju ett ganska slitsamt jobb i längden.

Jag har inriktat mig på undersköterska efter att jag jobbat som personlig assi, Öppnade mina ögon för framtida yrkesvalet!

• Snowy

OM jag inte läst till sjuksyrra skulle jag vilja bli massageterapeut, eller jobba med hudvård. Fast drömmen är ju att jobba med djur i olika former, driva eget hunddagis eller pensionat, utbilda mig till hundpsykolog och hjälpa problemhundar... (min egen till att börja med )

• tulpan

ring till vägverket el. peab el skanska eller dyligt och säg att du vill lära dig jobba som mätare.
    Det bästa jobbet som finns, är ute mycket och mycket teknik med gps och totalstationer.
    prova på det

• Callina
    tulpan skrev 2008-05-23 20:12:11 följande:
    ring till vägverket el. peab el skanska eller dyligt och säg att du vill lära dig jobba som mätare.Det bästa jobbet som finns, är ute mycket och mycket teknik med gps och totalstationer. prova på det
    Undrar också vad man gör som mätare? Låter spännande. Var ligger det lönemässigt?
Svar på tråden Vill byta jobb totalt, men till vad?