Inlägg från: ModestyB |Visa alla inlägg
  • ModestyB

Bruttolön pa ca 30-40 tusen - Vad är din nettolön?

Anonym skrev 2008-05-23 11:55:33 följande:
    Jag har 34.000kr och får ut runt 23.000kr bor i Dalarna
    Samma här, men bor i Stockholm.
  • ModestyB
    Anonym skrev 2008-05-27 18:28:22 följande:
    Anonym (:P) skrev 2008-05-27 09:09:50 följande:Jag är IT-konsult på ett medelstort konsultföretag.
    Jag jobbar, lustigt nog, som personlig assistent. Pga ett par års arbetslivserfarenhet har jag ganska bra grundlön (113) och jag jobbar nästan uteslutande ob-timmar och jag jobbar nog kanske eg. lite mer än heltid, men det är ju många som gör det även med fast månadslön. Får som jag tidigare nämnt ut ca 23000 kr/mån.

Funderar på om jag efter min föräldraledighet ska plugga vidare till Sjuksköterska, men den dåliga lönen bromsar mig lite. Har jurister oh programmerare inom närmsta familjen och deras löneutveckling har varit betydligt bätre än den man kan förvänta sig som Ssk. Samtidigt så ska man ju välja ett yrke man kan trivas med 30 år. Jag trivs mycket bra som assistent, men kan ibland känna att jag skulle behöva mer stimulans och ansvar.
  • ModestyB
    Anonym skrev 2008-06-07 00:11:03 följande:
    Intressant, jag vill också ha 50-60 kr i timmen för varje OB-timme jag gör.
    Har samma ob som alla andra, men iom att jag jobbar 12h pass och bara nätter/helger och över heltid så blir det faktiskt en riktigt, riktigt bra lön.
  • ModestyB

Fröken perfekt skrev 2008-06-08 21:31:45 följande:

Har en väninna som är personlig assistent, hon har månadslön och har 29.000 brutto och 20.900 netto. Jobbar privat och har varit där i 2 år, inga nätter.
    Precis, det är inga orimliga summer som PA, du får tro mig på orden, för jag kommer knappast scanna lönespecar och skicka som "bevis" ;)Kan förstå om det sticker vissa i ögonen att man som outbildad kan få ut så hög lön, men om det är någon tröst alls så har jag ett ganska krävande arbete, med internutbildning och handledning, samt ett par års erfarenhet.
  • ModestyB

Om det nu spelar någon roll så har jag fram till för några månader sedan arbetat för 2 olika arbetsgivare...

Det spelar ingen roll om man själv ordnar med sina assistenter och alltså blir egen företagare och arbetsgivare, eller om man får sin assistans ordnad via kommunen, summan man får utbetald för sin assistans är den samma, det som skiljer är om man väljer att anlita ett privat bolag som då i sin tur tar betalt för att ordna assistans och allt omkring det. Kan man ordna det själv som brukare är man friare att disponera pengarna och kan alltså vara frikostigare med hur mycket man betalar sina assistenter. Jag får ex. "bonus" för storhelger, utöver storhelgs ob. Hoppar jag in extra kan jag få dubbelt betalt om det är med kort varsel etc etc. Hur mycket jag tjänar är beroende av hur flexibel (och alltså bunden till arbetet) jag väljer att vara.

Svar på tråden Bruttolön pa ca 30-40 tusen - Vad är din nettolön?