• Anonym (-?)

Tidningsbärare?

Undrar vad man tjänar som tidningsbärare? Jag tänkte söka som extra jobb och undrar lite hur det är? Bor i ett ganska litet distrikt, men kommer isåfall köra ut med tidningar. Hur är jobbet? Förstår att man ska vara morgonpigg, noggrann och så, men annars? Har man egen bil eller har dom det? Har man ngt larm på sig om det skulle hända nåt? Har försökt ringa mitt distrikt idag, men dom hade bara telefpntider mån-tors. Undrar därför om någon här kan berätta lite mer :)

• Svar på tråden Tidningsbärare?
  • Anonym (-?)

Ingen??

• Powerpuffen

hej
    Jag är gift med ett tidningsbud
    hur mycket du kommer att tjäna beror på dels om du kör bil eller cyklar och hur stort område du har. nu håller det desutom på att förändras en del innom tidningstjänsen så det kan hända att det beror på hur lång tid det tar att dela ut med. det har det inte gjort tidigare.
    Mvh
    Powerpuffen

• Anonym (-?)

Okej tack : Om jag tar jobb där kommer det bli biltur. Vet du ngt om det?

• Anonym (madde)

Jag är vikarie och både cyklar och kör bil. Lönen beror på vilket distrikt det är, hur lång tid de tar och vilken veckodag det är (olika många tidningar).

• Anonym (Kontorist)

Hej!
    Kan svara på några av dina frågor.
    Larm har man inte. Om företaget står för bil eller inte varierar. Vissa distrikt räknas som cykeldistrikt o då får budet om han/hon vill ha bil stå för det själv. De "bil"distrikt som finns ingår bilen i...
    Så är det här där jag bor. Eskilstuna. Har jobbat här i stan.

• Anonym (-?)

Tack för svaren! Vad tjänar man ungefär? Vet det kan variera men undrar på ett ungefär. Är det kul jobb? För/nackdelar? Egentligen kvittar det nog, gör bara det som extrainkomst ändå. Pluggar för tillfället.

• Anonym (madde)

Anonym (-?) skrev 2008-05-23 14:12:50 följande:

Tack för svaren! Vad tjänar man ungefär? Vet det kan variera men undrar på ett ungefär. Är det kul jobb? För/nackdelar? Egentligen kvittar det nog, gör bara det som extrainkomst ändå. Pluggar för tillfället.
    Jag får ut 200-250 kr/morgon.
  • Anonym (-?)

jobbar du bara helger?

• Juice84

har jobbat både helger och vardagar. jobbade enbart söndagar och då hade jag ca 250kr/morgon. mån-lördag hade jag ca 200kr/dag + extra ersättning om tidningarna var sena. hade vanligt distrikt.

• Anonym (-?)

Ok, ganska dåligt betalt med andra ord. Vet inte hur många timmar det brukar vara? Är det 3 timmar? Nåja, vad gör man inte för en extra liten slant.

Svar på tråden Tidningsbärare?