Vad tycker ni om namnet Vira?
Vi funderar på att våran lilla tjej ska heta Vira, så jag vill bara höra lite vad ni tycker om namnet Vira?
Vi funderar på att våran lilla tjej ska heta Vira, så jag vill bara höra lite vad ni tycker om namnet Vira?
det är gulligt men jag kommer då bara att tänka på vira blåtira. den läskigt blå läsken som fanns för länge sen
Lite sött men kommer osökt o tänka på Vira Blåtira -läsken som fanns i barndomens 80-tal som var knallblå.....
"Vira blåtira"
Nej tack.
Håller med ovanstående... Vira Blåtira
Och även om man bortser från just Vira Blåtira, så är ju Vira ett verb - som jag liksom mest skulle känna mig förvirrad om jag stötte på som namn. Vad är det hon ska vira sig runt? Eller vad...?
Njäe... Vera tycker jag om, men Vira lät lite... konstruerat.
Fint!
ja fast det är ju samma sak med Linda i så fall och det har ju verkligen varit poppis att döpa ungar till
Vira är ett väldigt gammalt svenskt namn! Min mormor hette det i andra namn! Fint och ovanligt, vi har det också som alternativ om vi får en flicka..
Det är fint, och Vira Blåtira var ju jättegod!
Superfint namn!
Vira Blåtira, Mums vad god och "kemisk" den var!
jätte sött namn!
ännu en som automatiskt tänker blåtira.
annars är väl Vira helt ok (trodde det var en förkortning av Elvira, som Wira lär vara) men läste att det på "indiska" (sanskrit) betyder hjälte/hjältemod men då ska uttalas som gamla hederliga Vera.
njaa der fårmig att tänkA på Elvira . Det låter lite tantigt tycker jag men lite gulligt va det ju faktiskt
Tack för alla svar, några fler som vill tycka till?