Inlägg från: Regno77 |Visa alla inlägg
  • Regno77

till alla er föräldrar från en undrande tonåring!

1malle skrev 2008-07-13 21:35:04 följande:
    Jag ringer alltid o kollar när min 16 årige son ska lana (spela dataspel) hemma hos någon kompis. Att det är oki, om o vad han behöver ha med sig utöver datorn ( matpengar etc etc...)Jag är enl honom den mest pinsamma morsan som finns- men det bjuder jag på- helt gratis!
    Hahaha... vilket underbart inlägg... så kommer jag nog oxå att säga när min 8 åring kommer upp i tonåren (helt gratis, med pinsam förälder haha) kul!

Jag kommer bli en mycke jobbig tonårs morsa, jag har väldigt svårt för att släppa mina barn eller klippa navelsträngen. Mina bonusbarn är 19 och 18 år och de kan ibland säga att stackars 8 åringen, han kommer inte få det lätt med en bestämd och hård, men kärleksfull mamma.

jag var själv helt bedrövlig som tonåring, jag gjorde inget olagligt men flytta hemifrån, bråka jämt med föräldrarna umgicks med mycke äldre kompisar, vilket jag kan tycka är sjukt idag att de som var i 25 års åldern tyckte det var roligt och hänga med mig 15 år, men då fatta jag inte det. Drack tidigt, röka blev utslängd från gymnasiet....Ja ni fattar ju, det blir inte lätt för mina små änglar här hemma..hehe
    Fast 18 åringen säger ofta att så länge man känner sig att man blir älskad av sina föräldrar så löser sig det mesta. han är så söt!
    Långt blev det, men f-n det inte lätt att vara förälder och omöjligt att alltid göra rätt.
    Kram
Svar på tråden till alla er föräldrar från en undrande tonåring!