hur mycket kan det kosta att tatuera sig på ett ungefär?
hur mycket kostar det att tatuera sig på ett ungefär typ det billigaste
hur mycket kostar det att tatuera sig på ett ungefär typ det billigaste
Tatuerare brukar oftast ha ett minimumbelopp runt 500 kr.
oki det var inte så dyrt
precis som valkyriah säger brukar de ha ett minimumbelopp sen finns det många som tar ca 1000 kr/timma
Det beror ju på motivet, hur stort det är o hur komplicerat osv. Sen varierar ju minimipriserna mellan de olika studiorna med.
vet nån av nån som är duktig på att tatuera i norra stockholm
Beror på var man går och vilken kvalité man vill ha på tatueringen.
Som det skrivits tidigare så har dom flesta ett minimumbelopp på runt 500:- (främst för att vara säkra på att täcka materialkostnaden samt tjäna iaf en liten hacka på det engagemang dom lägger ner).
Sen så tar en hel del även timpenning men den varierar säldigt mycket.
Desto populärare och duktigare en tatuerare är desto större priser får man räkna med.
Enligt info jag en gång fick fram så tar Paul Booth runt 9000 SEK i timmen. Men då tillhör ju eliten också.
Seriösa tatuerare tar givetvis mer än oseriösa sådana.
Då menar jag seriösa tatuerare när det kommer till ordentligt steril miljö.
En seriös tatuerare håller till i riktig studio (där riktig utrustning finns) medan dom som håller till hemma inte riktigt kan hålla samma standard.
Dom som håller till hemma behöver dock inte vara mindre seriösa med yrkesvalet dock och visst kan dom vara väldigt duktiga.
Men personligen skulle jag rekommendera en studio då man på det viset kan vara mer säker på att man får det man betalar för.
Tatuerare med hög lokalhyra tar mer än dom med lägre (centralt, eller lite utanför).
Populära och rutinerade tar mer än nybörjare och mindre kända.
Stora tatueringar kostar mer än mindre.
Det är väl dom faktorer jag kan komma på för tillfället.
Lycka till.
För femhundringen som är minimum får man inte så mycket... Min stora gröna djävul i ljumsken gick loss på 2000...
Det tyckte jag ändå var rätt billigt...
Men som alla ovan skrivit så beror du helt på vad du ska göra och var... Prata med flera tatuerare och be att få se saker de tatuerat tidigare så kan du ju se om de är bra. :)
För en femhundring så kanske tatueraren pratar med dig och plockar fram grejerna som ska användas. Sedan kommer kostnaden för jobbet/tatueringen. Han/hon kan även ta betalt för uppritandet av motivet, men vanligt är att det ingår. Bäst är att du bestämmer ett pris med tatueraren innan ni börjar.
Priset beror på hur stor tatueringen är och vem du går till.
Ett tips är att du inte väljer tatuerare efter pris.
Det är verkligen en bransch där man inte ska försöka komma undan så billigt som möjligt.
Välj den artist som kan göra ditt jobb bäst.