När har man första tandläkarbesöket?
Och ska man ringa själv o boka tid eller har folktandvården koll på när osv, alltså hur gammal mitt barn är o när det e dags o så?
Och ska man ringa själv o boka tid eller har folktandvården koll på när osv, alltså hur gammal mitt barn är o när det e dags o så?
De håller koll.
Vid 3 år.
Ah, Ok. Tack
Vår son blev kallad vid 2 års ålder. Men det var ingen kontroll utan det var mest för att han skulle få se hur det ser ut hos tandläkaren. De frågade om han ville gapa, men det ville han inte så han slapp. Första riktiga kontrollen kommer vid 3 års ålder.
Min son har blivit kallad nu nästa vecka å han blir 2 i juni.....så numera kallas barnen vid 2 års åldern. // Ängla
Min son har precis fyllt 1 år och var på första tandläkarbesöket förra veckan... en liten koll när det gäller tandborstning och även liten koll av hur många tänder han fått...
Mest information...
Här är det 3 år. Det händer att dom inte har koll, så hör du inget runt 3 år och vill gå dit så ring och boka en tid.
Det verkar vara ganska olika.
Vi blev kallade när sonen var 1 år för träff med tandhygenist. Vi fick lite info om hur man ska ta hand om tänderna och om tandvården. Och en liten hälsodeklaration.
Vid 3 år blir vi kallade för första "riktiga" tandläkarbesöket!
Här blir de kallade första gången när de är 2 år.
Då fick sonen träffa en tandhygienist som kollade hur många tänder han fått och sedan så fick han bekanta sig med stolen och så. Annars så pratade vi mest om tandborstning och så.
vi har precis varit till tandhygiensit på koll. Vera är ett år
vi var på tandläkarbesök när min son var 10 månader
2 år har vi här..