Sådär ja nu har vi förbesiktigat huset. Det gik väl bra. HIttades både det ena och det andra som ska åtgärdas. Men bara smågrejer. Små hck i väggen och lite skav på karmar, dåligt justerade fönster och vissa plugg som saknades och var det nu var. Inget stort mao och det är ju positivt iaf.
Däremot märkte vi att elkillarna (iofs en kille som gjort installationerna) har missat att "skräddarsy" måtten åt oss. Och det suger ju. Särskilt då vi hade genomgång med arbetsplaneraren på firman jättelänge och var verkligen nöjda efter mötet. Så blir de saker vi kom överens om inte ens gjorde. Buuhuu! Det störa var vl att belysningen på fasaden sattes precis ovanför eluttag, så om man vill ha nedåtljus så belyses uttagen, inte så snyggt. Detta var t.o.m arbetsledarens förslag att vi skulle skjuta på uttagen så de inte hamnade rätt under lampan. Men det har blivit någon miss i kommunikationen tll hans kollega som utfört arbetet. Men det är försent att göra så mkt åt nu då det bli märken i faseden om de ändrar och det är ju inte så kul. De skulle se över det hela och kanske klura på någon annan kompensation eller så. Vi får väl se vad som händer.
eanwhile, så har hela lilla familjen här gått och blivit jrassliga. Så här händer inte så himla mkt idag med packning mm. Vi är smått apatiska hela högen.
Fick dock hem ett foto jag framkallat. En bild på trädtoppen på ett körsbärsträd här utanför som jg gjort svartvit och sedan fått en förstoring framkallad. 40x60 och som sedan sätts i svart ram som är 50x70 och vips har vi en tavla till kökets enda hela vägg (160 cm lång). Kommer ev mest bli sådana tavlor, bilder från vår omgivning. Känns lite mysigt på något vis. Har beställt en förstoring på min kisse i 30x30 format också. Bilden är svartvit så när på hans ögon som fortfarande är färg. Har inte fått hem den ännu så vet inte hur bra den blir på bild ännu.
Vi tog lite bilder på huset och vår gröna tomt (djungel!!) ska se om jag orkar ta mig för att lägga in några nya bilder i mitt galleri sedan.
Marsbaby: Åkte förbi erat bygge också förstås. Hejja hejja gällande målningen! Ser ut att bli riktigt fint!