• skåne tjej

Var hitta bra vandringskängor?

Önskar tips på bra internetsidor där man kan beställa bra och prisvärda vandringskängor för dam.

First God created man, then he had a better idea...
  • Svar på tråden Var hitta bra vandringskängor?
  • skåne tjej

*puffar*

First God created man, then he had a better idea...
  • SVejsan

Seriösa sidor och seriösa företag, med bra produkter... (Priserna vet jag däremot inte om de är bra...)

www.getout.se
    www.naturkompaniet.se/

Stadium har också prisvärda kängor i egna märket (Everest)
    www.stadium.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/sv_SE/-/SEK/cc_ViewCategory-ShowProductListRedirected;pgid=JjpKiYqZBORSR04RCa7BSUrv00007sjQLes5.

Skor som man skall vandra i är sådant som jag är skeptisk till att man skall köpa över nätet... Eftersom de ofta är av lite kraftigare läder så kan det var problem med "vecket" som blir på ovansidan när man går...
    Även sulans hårdhet kan vara olika bekväm för olika personers smak.
    Tänk sedan på att Goretex i skor är överskattat! Goretexmembran skall vara rena för att fungera riktigt bra... Och det gör dom kanske de första gångerna i en sko, sedan är de igensatta av svett och smuts... Sedan är det omöjligt att rengöra membranen. En bra insmord/infettad läderkänga har lika bra vattentålighet och ger fötterna ett bra klimat...
    Tänk också på att skon skall ge ett bra stöd upp över vristen...
    Lycka till med vandringen. Glöm inte att "gå in skon" innan, Ett paket Compeed rekommenderas att ha till hands.

• SVejsan

Sökvägen till stadiums kängor föll bort.. Välj Outdoor->skor->kängor...

• Curlingmorsan

Jag har köpt mina vandrarkängor på InterSport. De är av märket Meindel. Är supernöjd med dom. Hade aldrig vågat köpa via nätet när det gäller en sån sak, så viktigt att de sitter rätt.

Ebba & Felix mamma
Svar på tråden Var hitta bra vandringskängor?