• ViLdiNG

Vilka är de nyttigaste flingorna man kan äta till frukost ?

Sitter och äter Special K Red Berries......känns inte som att det är så nyttigt! Känns väldigt sött

• Svar på tråden Vilka är de nyttigaste flingorna man kan äta till frukost ?
  • ViLdiNG

Carro W skrev 2008-05-24 08:20:03 följande:

Läste någonstans att Weetabix ska vara de nyttigaste, när det gäller frukostflingor iaf. Men har ingen länk så egentligen har jag inget belägg för det, mer än mitt goda minne
    Är det inte dom som ligger förpackade en och en ? I små paket ?
  • ViLdiNG
    iolanthe skrev 2008-05-24 08:23:16 följande:
    Ops, blev visst nåt fel.Beror ju på vad du går efter också, enligt GI är det all-bran plus, men frågar du t.ex. viktväktarna kan det ju vara nåt helt annat. Weetabix har jättehögt gi-värde, inte bra alls enligt den teorin också.Själv varierar jag mellan vanlig all-bran och special-k. Men då äter jag inte varje dag heller, oftast äter vi gröt.
    Hm , jag vet inte vad jag går efter Jag kör kolhydrater på morgonen, flingor och knäckebröd med philadelphia / kalkon sen försöker jag att äta desto mer proteiner/frukt/grönsaker under resten av dagen. Igår åt vi tex fläskfile och sallad till middag!
    Men det är nog en egen påhittad diet
    Ska ner i min bikini den 21 juni !! Aaah! Och jag tycker jag har ca 6 kilo "kvar" då väger jag 60 kg!

Jag brukar äta havregrynsgröt+krossade linfrön med kanel/mjölk på höst/vinter, men tycker det är svårt att äta något varmt på morgonen när det är varmt ute! .....svårt !

Vad ska man äta på vår/sommar som är bra ?
  • ViLdiNG
    isisisis skrev 2008-05-24 08:26:16 följande:
    Om man borser från musli så tror jag Havrefras och Rågfras.Det är vad jag kunnat läsa mig till i artiklar iaf.Branflakes är oätliga i mitt tycke.Och då äter jag det mesta som är nyttigt! Linfröshots och annat .
    Jag gillar müsli och fil/yoghurt! Särskilt den från Willys faktiskt, en genomskinlig påse, billig som tusan. Med nötter i !
    Kan den vara nyttig ?

Rågfras, okej! Dom är ju goda så det är ju skitbra!
  • ViLdiNG

Ja, allt som heter "Crunchy" ska man undvika Men det är gott som godis som sagt!

Svar på tråden Vilka är de nyttigaste flingorna man kan äta till frukost ?