Inlägg från: Madicken73 |Visa alla inlägg
  • Madicken73

Växjöbabesen ;-)

Hej här är jag också!

Jag sitter visst aldrig vid datorn nu för tiden!

Cia är det den 3 juni klockan 19.30 som gäller för Lilla Bus fortfarande? Det lutar åt att jag och en kompis kommer... helt klart blir det snart!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥ Johannes 5/12-05 .?:*:?.♥.?:¨*:?. Linnea 8/3 -08 ♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Madicken73
    Mamma Cia skrev 2008-05-26 16:02:20 följande:
    18.30 den 3e Juni är det Kul om du kommer, tar du med lillan eller ? Vi blir mååånga nu, kul ju.
    Jepp... det är nog bäst att lillan hänger med... det kan ju bli mjölkpanik hemma hos mormor annars! Det går ju att ha henne i den bärbara bilstolen. Den tar ju inte så stor plats!
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥ Johannes 5/12-05 .?:*:?.♥.?:¨*:?. Linnea 8/3 -08 ♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Madicken73
    Växjömamma1976 skrev 2008-05-30 09:55:25 följande:
    nästa koll är vid 3 år fick jag till svar av Monika i ett mail. Jag var bara nyfiken på hans vikt och längd och jag har ingen koll alls förstod jag ju nu efter undersökningen var gjord. Han väger 16 kg och är 97 cm lång tror jag hon sade. Jag jobbar och jag har verkligen kommit ifrån den kontroll jag hade när jag var hemma med honom.  Och han har 104 i storlek på kläder, bara ett enda par med byxor har storlek 110, men då var dom små när jag köpte dom.
    Ha ha! Då har vi nog minstingen här då! Jojje är 82 cm lång och väger mellan 11-12 kg. Då är Samuel 15 cm längre och väger 4-5 kg mer. Jojje kan fortfarande ha storlek 80 i vissa byxor men annars är det storlek 86 som passar bäst!!! he he. Snart är väl lillan ifatt som har 56 i kläder nu.

Cia: Om inget konstigt händer så kommer jag och min kompis Anneli till Lilla Bus på tisdag! Vilka kommer med mer?

Idag har vi solat vid Smålatorpbeach! Svärmor och svärfar har en damm bakom huset där det finns sand m.m. Där har vi ett eget litet paradis...bara 400 meter ifrån där vi bor.

Kram på er!
  • Madicken73
    loveliva skrev 2008-05-30 23:39:33 följande:
    Go kväll!Nu är vi hemma efter en dag i Köpenhamn  Underbart väder! Och Hilda har varit utomlands för första gången Hittade många fina molosar på lagersalgen. Kul ställe med mååånga galna danskor Önskar alla en fin helg
    Vad härligt det låter!

Var är alla? Ute antar jag!
    Vi håller på att anlägga gräsmatta och gångar här hemma... men vi har inte sått själva gräset än...får väl vänta lite tills det är regn i sikte.

Om en dryg timme så ska vi till en sjö. Då blir det sol, bad och några turer med båten. Det ska bli skönt! 
  • Madicken73
    Måste bara dubbelkolla igen vilka som kommer imon & om ni tar med nån !!

* Cia x5
    * Magda *1
    *Loveliva x2

* Madicken + 1
  • Madicken73
    Mamma Cia skrev 2008-06-02 19:56:26 följande:
    18.30
    Okej, då syns vi imorgon vid butiken i Alvesta. Jag vet inte var den ligger men det ska väl inte vara så svårt att hitta.

Om ni vill mig något under dagen så får ni ringa till min mobil för jag kommer inte att kunna titta här i tråden alls imorgon.

Ha det så gott så länge! Kramis!
  • Madicken73

Tusen tack för igår! Såååå mycket man ville köpa! Jag köpte några småsaker och de två solstolarna i rött och blått som var i fönstret... så fina såååå!

I morgon ska vi på student i Kristianstad. Kul!

• Madicken73

Hej svejs i värmen!

Idag tar vi lite ledigt från solen och hjälper mor och far med rensning av gamla saker i källaren...där är det svalt och skönt.

När vi var på Lilla Bus så köpte jag ett pusselpaket med fyra pussel i till Johannes. Det stod att det var från 3-6 år på det men jag tänkte att det är ju inte fel att prova. Det var olika svårighetsgrader. De olika pusslen bestod av 4, 6, 8 och 12 bitar. Idag satt Jojje och byggde de tre första helt utan hjälp och det sista med pyttelite hjälp! Liksom Albin kan han långa ramsor ur alfabetet och känner igen vissa boksäver och ordbilder. Han kan också räkneramsan till 20!!! Det är inte klokt vad de lär snabbt i den här åldern....

Loveliva: Ha en UNDERBAR semester!

• Madicken73
    Twinsen skrev 2008-06-09 23:01:02 följande:
    Hej svejs det finns lite nya foto i mitt galleri om ni vill titta :)
    Jag har också ett par nya under Linnea och Johannes!
    Kilar in och tittar på dina!
  • Madicken73

Hello! Nu har lillan varit på BVC och fått sin första vaccination. Hon är 56,5 cm lång och väger 4410g. Hattmåttet (som Magdis brukar säga) är 39,5. Så hon växer på bra... 10 cm och 2 kg på 3 månader.

Hoppas att ni har det bra... vi ska så gräs i helgen och köpa lite träd och buskar. Det ska bli kul!

Svar på tråden Växjöbabesen ;-)