Växjöbabesen ;-)
Hej alla där i Växjö!
Undrar om man får hoppa in??
Ska flytta med familj och barn i Växjö i juli
Tjing!
Hej alla där i Växjö!
Undrar om man får hoppa in??
Ska flytta med familj och barn i Växjö i juli
Tjing!
Tack för alla varma välkomnanden!!
Kul med så många hästar i tråden!!!
Jag är fortfarande mammaledig från min anställning RSchef på Torns Ryttarförening i Lund men har sagt upp mig i och med flytten.....Får se hur mycket hästeri det blir i framtiden då jag har en dum gammal ryggskada som inte vill sig riktigt..längtar dock till en härlig galopp på stubbåker.........*suck*...en sån där skön klar höstmorgon då daggen fuktar luften....*SUCK*
Rötterna har jag ute i Araby. Jag var med på den riktigt gamla tiden och lite modernare tid där ute så jag kan de flesta rövarhistorierna från stället. Kommer att flytta till Hovshaga i juli så jag kan ju gå och lukta på hästarna varje dag
Någon häst har jag inte kvar men på slutet red jag och tränade en Beach Boy fälttävlansvalack åt en kompis för en dansk tränare som heter Henrik Johansen. Gogglar men på positive-riding så hittar man hans hemsida för er som är intresserade
Ska genast kika lite på pållarna
Loveliva-----syns att hon är efter Hertigen Lite apelkastat är aldrig fel!! Snygg pålle.
Gucci1----känner väl igen bakgrundbyggnaderna på dina fina hästbilder!!! Snacka om nostalgitripp!!!! Längtar redan "HEM"......
Little----Föl är ju det bästa som finns bara!!!!!! Och stoet ser ju inte direkt ut att ha fölat!!! Tänk om man själv hade haft den återhämtningen Såå fina båda två!!!
Hej alla och hoppas att ni hade bättre väder än vi....åska och hagel är inte vad man önska på midsommar men vi hade kul i alla fall.....
Tråkigt att läsa om älskade husdjur..... Vet hur det känns!!
Waimea......Lilla eller stora Pene.....så de går där nu????
Glömde tacka Madicken för väkomnandet, TACK!!
Kul med träffar!!!!! Synd att man är i Skåneland
Har just fått reda på att vi har dagis från 6/8. Skönt att det är ordnat.... Nån som känner till nåt om Biskopshagen??
Mamma Cia- Det startades i våras.... Vi ska bo på gamla Hovshaga och har ju förstås sökt plats där men det är fullt överallt.........som nyinflyttad får man bara tillgodoräkna sig 4 månaders kötid och i Växjö ska man ju anmäla minst 6 mån innan så det var liksom kört från början. Å andra sidan hade det inte spelat något roll då man max har 4 mån kötid i Kävlinge där vi är nu. Det hade varit gött att få på hovshaga då det är typ 1 min promenadväg till det ena vi sökte och 30 sek till det andra.... ..mer kompisar i området mm......
Tyvärr får man sen inte byta om det blir plats mitt i terminen.....men vi står kvar i kö för byte till höstterminen´09.
Tyvärr blir det också en ovälkommen bilutgift varje dag nu.............
Men huvudsaken är ju att han fårr plats och det är vi såklart väldigt glada över.....
Är det som ni valt eller fanns det ingen plats i Rottne? Kommunalt eller privat?
Vi hade en på listan också som ligger vid mannens jobb men det ska läggas ner efter sommaren.............Ringde runt överallt men fullt.........
Vi har liksom blivit lite utbrända på pendlandet i Skåne.........ingen här bor och jobbar i samma ort typ.........bil eller tåg är det som gäller och en timme enkel resa......... Det är en av anledningarna til att vi flyttar hem igen.......allt kommer närmare
För att inte tala om barnvaktande pensionerade far och morföräldrar
Men jag tror det blir toppen där han hamnat.....de har uteinriktning och sonen är ett utegångsfår.........så fort han vaknar så säger han....mamma....gåut?!?!
Där ser man Gucci-----vi letade hus på söder först men gav typ upp.......