Inlägg från: Mamma060812 |Visa alla inlägg
  • Mamma060812

Växjöbabesen ;-)

Wai -- Lät ju kul !! Men vad skönt att lillasyster kom så fort !

Rickard & Cia = Isak & Filip
  • Mamma060812
    Waimea skrev 2008-08-03 19:19:38 följande:
    Cia: Gick det bra idag?
    Jodå, jag o Isak hade inget men det var vätska o svullet. o Filip läkte på bra men han har 3 kindtänder på g samtidigt så det kan ju störa!!

Har ett litet problem. Vi ska på bröllop på fredag & på inbjudan står Kavaj, vilket tydligen innebar kostym Så nu måste vi inhandla en svart kavaj. Men jag har köpt linne, kjol & en gammelrosa kofta, det verkar inte vara vad man får ha ??? Kan man det ??
  • Mamma060812
    Waimea skrev 2008-08-03 19:27:26 följande:
    Jag tror, om jag inte missminner mig, att frack innebär snajsig klänning, men är klädseln kavaj så är jag rätt säker på att det du köpt är helt ok.
    Ja jag tar inte på mig en klänning, ser ju ut som ett tält på mig. Det gör jag bara inte ! Men en kjol o linne o kofta så kan man ju dölja en del iaf. Jag tycker det är jättefint, är en vit linnekjol till knäna & en virkad cardigan/kofta med ett knyt vid brösten bara & ett vanligt vitt linne. Kanske skulle haft ett finare vitt linne om man tar av sig koftan senare under kvällen ?
  • Mamma060812
    Gucci1 skrev 2008-08-03 20:36:47 följande:
    Cia: Är klädkoden kavaj så är det helt ok det du har köpt! Så här står det på Bröllopstorget om klädkoden kavaj: Mannen; Mörk kostym, men ljus kostym går bra under sommaren. Kvinnan; Valfri elegant klädsel, tex: dräkt eller kort klänning. Ibland även elegantare långbyxor. Vad roligt att gå på bröllop!
    Ja jag läste ju om det o då kändes det ju helt fel det jag köpt.
    Men jag tar bara inte på mig en klänning o jag tycker att det är galet mycket pengar som rullar ut runt bröllopet iaf. Kläder o möhippa o present osv. Phu...

Har iaf. bestämt mig nu, Minst 22Kg - ska jag ner, sen hur lån tid det kommer ta det vet jag inte ? Men detta bara går ju inte, hur kan man trivas med o vara tjock, jag abra förstår inte det för jag verkligen vantrivs !! Badar inte ens för jag vägrar visa mig i bikini el. badräkt. 
  • Mamma060812
    loveliva skrev 2008-08-03 21:35:46 följande:
    Då var vi hemma efter vår lilla bröllopsresa Har varit i Gbg hela helgen, bara vi två Ätit jätte god mat, sovit gott & länge, shoppat och bara haft det mysigt. Känns som om vi är nyförälskade på nytt!CIA- Krya på er!!!!!!!!!!
    Åh vad mysigt det lät ! Vem passade vilddjuren då ?
  • Mamma060812
    loveliva skrev 2008-08-03 21:53:43 följande:
    Love var hos min pappa, Melker & Hilda var hos min mamma
    Oki !!

Nu ska jag plocka ihop o sova. Var inte många timmars sömn inatt
  • Mamma060812
    loveliva skrev 2008-08-04 13:41:24 följande:
    Sådär tycker jag...men visst det ju flott & fint, det kan jag inte säga annat. Men dålig frukost, dyrt att pakera, kostade tom om man ville titta på tv:n på rummet Vad gjorde du i Gbg? *nyfiken*
    Men vadå betala för TVn ? 12345 ??

Tacka vet jag scandic
  • Mamma060812

Grattis Frans en dag för sent & grattis Sussie på dagen

• Mamma060812

Grrrr...... Var så dumma & snälla att vi bytte med vår granne ang. grävningen.. Dom ska iväg på måndag så då så fick dom gräva innan oss. Bara för det så e det inte säkert att den som gräver ska jobba nästa vecka nu så vi kanske inte får jobbet gjort. Så j-a surt nu när man planerat efter det o plockat ner staket o grejat o så kanske det inte blir nåt ?? Åhhhhh....

• Mamma060812

Nu ÄNTLIGEN är det dax !!!!

Måndag den 11e Augusti släpps nya Me & I kollektionen ! Kl 17.30 visas den här hemma hos mig !

Ni kommer väl ???

Svar på tråden Växjöbabesen ;-)