Inlägg från: Mamma060812 |Visa alla inlägg
  • Mamma060812

Växjöbabesen ;-)

Waimea skrev 2008-08-13 14:39:39 följande:
    Cia: Ja, det var PoP. Mörkblått.
    Vad kostade det då ?
    Rickard & Cia = Isak & Filip
  • Mamma060812

Måste bara säga att jag redan tappat 2Kg sen jag började med GI i måndags..

• Mamma060812
    loveliva skrev 2008-08-15 11:43:32 följande:
    CiaHar du mailadressen till Meandi säljaren? Jag har inte fått någon orderbekräftelse på min mail ännu Funderar på om hon missat min mailadress  
    Nä men ett tel.nr. har jag !! 0703806133
  • Mamma060812
    Växjömamma1976 skrev 2008-08-15 11:08:26 följande:
    2 kg på 1 vecka, grattis låter mycket! Är du med i nån viktklubb som har GI som metod??
    JAg e med i GI viktlubb på nätet. Kanon faktiskt. I helgen har det blivit helt fel med maten för vi har jobabt som tokar !!!

MEn ner knallar vågen iaf. 3Kg nu
  • Mamma060812

Pastasallad - Gucci
    Grillad kyckling/revben - Cia (kan ju två dela på eftersom det är lite dyrare)
    Bröd/baguetter -
    Ost - Jenny Twinsen
    Kex -
    Snacks - Loveliva

• Mamma060812
    Little skrev 2008-08-18 09:12:25 följande:
    CiaJag blev inspirerad av dig så nu blev jag också med hos GI Viktkoll Hur är det med alla i tråden nu för tiden? Här har det varit förkylt hos Anton och SImon sista veckan, mest Anton men nu har J börjat få ont i halsen..Anton har fått första tanden och kryper på i en jäkla fart här hemma, allt för att hänga på storebror, Simon har också börjat krypa Anton har to m ställt sig upp på knä mot möblerna, precis när mammahjärtat väl börjat lugna ner sig efter att han hela tiden trillade när han började sätta sig upp..Annars är det något så fruktansvärt trostigt nu med Simon.. fy fasiken säger jag bara.. blir många gånger då han få åka in på rummet och stanna där 2 minuter ( har hört att 1 min. för varje år är lagom). men han hinner knappt va ute sen är det dags igen, testar alla gränser som finns och det är ju bara att vara konsekvent hela tiden men oj vad man är trött på honom ibland.. skönt att han är på dagis så få man pusta ut lite och Anton få lite lugn och ro utan att ha någon som sitter, ligger, STÅ och slå på honom.. slänger saker och skriker..Jag jobbade tors-fred och det va som semester för mig Underbara barn Potträningen med Simon tog ett rejält bakskutt sista semesterveckan så vi har tagit en liten paus med honom... han har ju slutat med nappen helt sedan 1 månad tillbaka så något litet framsteg dock Vad kul med tjejfest snart!!
    Vad heter du ??
    loveliva skrev 2008-08-18 09:54:46 följande:
    Här är det bara fint! Förutom att Melker har väääldigt tidiga morgonvanor, upp kl 04.45, då är jag trööööööööött Hoppas han ändrar tiden lite iaf, hade varit skönt att sova til 06 åtminstone.Hilda är tandlös men krälar runt på golvet. Melker håller på & pottränar lite för sig själv, tar av sig blöjan och säger "kissa pottan" och så går han in på pottan och sätter sig Love verka kommit in i en harmonisk period, tack för det! Jag & mannen min är nyförälskade på nytt, så ja livet för fam Bolin känns just nu helt underbart!Ser också framemot vår lilla tjejfest! Ska bli kul!

Var det bröllopet som gjorde det ?? Hur hinner man med o vara nyförälskade emd 3 abrn i huset ?

Lär mig gärna

Gucci1 skrev 2008-08-18 19:17:12 följande:
    Oj vad jag har motionerat idag! Först cyklade jag och Amanda ut till stallet, är väl 6-7 km, sen red jag i 45 minuter. Cyklade hem. Sen till Idrottskliniken, 1 h spinning och sen cykling hem igen... Puh! Sussie: Säg till när du vet om du kommer den 30:e, så jag vet hur många vi blir och vem som tar med vad.
    Oj oj oj... Det var inte illa !!
  • Mamma060812
    loveliva skrev 2008-08-18 22:12:12 följande:
    Lägg ungarna vid kl 19 Sen så
    Hmmm.....
  • Mamma060812
    Gucci1 skrev 2008-08-19 15:44:30 följande:
    Sussie: Du kan väl också ta med grillad kyckling/revben? Annars blir det ju mycket för Cia.
    Ja kanon ! Jag kan ta kyckling & du Sussie kan väl ta revben då ?

Nu ska jag med Isak på inskolning idag, min första dag med inskolning, ska bli kul...
  • Mamma060812
    Gucci1 skrev 2008-08-20 16:57:34 följande:
    Sussie: Det brukar ju finnas allt möjligt grillat i affären, kyckling, revben, fläskfilé och om du vill kan du ju helsteka en fläskfilé hemma och ta med. Tänkte bara vi skulle ha något smidigt. Vi är väl 7-8 personer men Cia ska ju också köpa det.
    Jag kan köpa en grillad kyckling & sussie du kan väl köpa revben så är jag säker på att vi lägger ungefär lika mycket som alla andra . El kyckling, spelar mig ingen roll.. Tror inte vi lär äta så våldsamt mycket iaf.  
  • Mamma060812
    Växjömamma1976 skrev 2008-08-21 14:07:10 följande:
    men det blir ju rätt så dyrt med revben till oss alla!! Revben är ju svindyrt att köpa ju! Vi blev väl rätt så många vad jag vet?! Annars kan jag ju ta kyckling också, så delar vi på kostnaden.. kyckling duger väl bra?
    Ja men gör du det. Jag köper en grillad kyckling el. kycklingdelar. Så kan ju du köpa lika så har vi bara kyckling.
  • Mamma060812

Måste bara berätta....... -4.1 Kg på 1 1/v & 11cm i midjan

• Mamma060812
    Emmiz skrev 2008-08-22 10:35:00 följande:
    Grattis Cia till viktnedgången! jag har kört med Herbalife nu över sommaren och har också lyckats gå ner några (13) kg! men många fler ska bort!
    Oj men grattis !! HUr många mer ska du ner då ? Tycker du inte Herbalife e enformigt ?
  • Mamma060812
    Emmiz skrev 2008-08-22 13:08:47 följande:
    Mamma Cia skrev 2008-08-22 12:56:30 följande: Ibland är det lite enformigt, man kan ju sakna en god macka på kvällen när man sitter och dricker sin Shake vill ha något att tugga på, men det finns ju frukt då! jag vill nog gå ner ca 20 kg till så jag har ju som sagt många kg kvar!
    Lika många som jag till då Ska du fortsätta med Herbalife eller ?
  • Mamma060812
    Växjömamma1976 skrev 2008-08-22 13:23:14 följande:
    nu är jag också medlem i Giviktkoll!!!
    Se där ja, när ska du börja då ?
  • Mamma060812
    Växjömamma1976 skrev 2008-08-22 16:12:17 följande:
    har redan startat, midjeomfånget har nog minskat lite.. har inte mätt men favvobyxorna är mindre redan! Jag utesluter helt potatis, ris och pasta nu sedan 2 v tillbaka. Man kan ju inte smita från resultatet direkt.. så jag ska kämpa på med allt + träning så ofta jag kan (styrke då). Vi får ju inte frossa oss feta nu när vi ska på fest tjejer?? Kanske gi-mat vore bättre?
    Nä nä nä.... Då ska jag frossa Faktiskt måste man få unna sig lite ibland, bara det inte blir till en vana o man faller tillbaka. Men nu är jag så motiverad av mina kilon som trilalr så jag skulle aldrig falla tebax.
  • Mamma060812
    Twinsen skrev 2008-08-22 23:22:16 följande:
     Emmiz : Vad duktig du är ! Grattis Imorgon åker vi till Vimmerby och hälsar på hos Pippi o Emil mfl ska bli riktigt skoj.  Mickes jobb bjuder så det blir perfekt!!!!! Önskar bara att det blir ok väder......... Natti natt
    Oj det ska ett par kompisar till oss oxå. Vart jobbar MIcke ??
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)