• Little

Växjöbabesen ;-)

"Godmorgon"
    Är så trött, Simon har haft några jobbiga nätter med drömmar..inatt sov han dock hela natten men det tog 4 timmar för honom innan han somnat igårkväll..
    Va på begravning igår och kände då hur trött jag va, blev så illamående och trodde jag skulle kräkas i kyrkan.
    Simon är hemma en extradag idag, han har varit så snorig, hostig och med feber så jag har honom hemma idag med.
    HOPPAS han somnar på en gång ikväll och sen hela natten... vore en DRÖM!

Igårkväll/natt tapeteserade vi första fondväggen (den svarta), dock tog klistret slut så det saknas en längd, ska iväg senare med barnen och köpa mer, ska passa på att titta lite på barntapeter också.

• Little

Sussie29

Är det en extrakoll med Samuel bara eller?
    När är nästa koll egentligen? 2,5 år?

Om 2 veckor är det dags för Antons 2:a spruta (5½-6-månaders vacc)

Igårkväll blev hel golvet i vardagsrummet lagd, fy fasisken vad röda mina knän va efteråt, trots knäskydd och händerna värkte efter att bultat mkt med gummiklubban, Johan fick ta de sista två brädorna på golvet ( så han har fått hjälpa till lite han med ) medans jag hoppade in i en välbehövlig dusch och tvättade bort allt slipdamm som kliat..
    Inatt har Simon sovit riktigt igen, så skönt!

• Little
    Mamma Cia skrev 2008-05-29 13:43:27 följande:
    VArför la ni nytt golv där inne ? Det var ju jättefint det som var ??
    Det va rätt slitet och med märken efter mattor och skåp..  om vi vill i framtiden så kan man ju ta bort detta golv vi lagt nu coh slipa till det gamla.
    Vi har valt att ha samma golv genomgående ialla sovrum, hall och vardagsrum.
    loveliva skrev 2008-05-29 12:27:53 följande:
    Va duktig du är!!! KAnske ska ringa dig sen i framtiden om vi ska lägga golv Vi var på 2,5 årskontroll med Love Sen är nog nästa vid 4 år. Låååångt mellan kontrollerna när de är över 1 1/2 år. Vägde Love hemma häromdagen och han väger 16 kg nu, börjar bli stor  Melker väger 12 kg. Å lilla Hilda 5,4 kg  Och S väger...näää skojar bara
    Tack!!

Simon väger ....11-12 kg och Anton ligger nog på 7,4-3 kg..och jag väger..... för mkt

Just nu är vi i trädgården, Simon plaskar med vatten och leksaker, Anton ligger här och jollra och jag.. hmm surfar
    Letar efter trädgårdsmöbler, vi har ju inte införskaffat  något ännu sedan vi köpte huset, har bara ett litet cafebord med 2 stolar..
    suck... när jag kom hem från dagis såg jag att vi fått punktering IGEN på vagnen, fasiken så illa kan jag ju inte köra, jag kör ju jätteförsiktigt upp på trottoarerna eftersom Anton sitter upp i liggdelen (vill ju inte att han flyger ut ).. ush så tråkigt.
  • Little

Lång kille!!
    nästan 10 cm längre än Simon

Växjömamma1976 skrev 2008-05-30 09:55:25 följande:
    nästa koll är vid 3 år fick jag till svar av Monika i ett mail. Jag var bara nyfiken på hans vikt och längd och jag har ingen koll alls förstod jag ju nu efter undersökningen var gjord. Han väger 16 kg och är 97 cm lång tror jag hon sade. Jag jobbar och jag har verkligen kommit ifrån den kontroll jag hade när jag var hemma med honom.  Och han har 104 i storlek på kläder, bara ett enda par med byxor har storlek 110, men då var dom små när jag köpte dom.
  • Little

Någon som har erfarenhet av Bumbo -stolen?!

Funderar på en till Anton, han vill inte ligga på mage, inte på rygg och han fastnar hela tiden när han ska snurra runt från mage till rygg och tvärtom, han är inte så glad i babysittern heller just nu... helst vill han sitta rakt upp men det funkar ju inte hela tiden.. alltså i mitt knä då..

• Little

Imorrn är det ju cykelfesten som börjar kl. 16 och slutar... hmm i natten
    På söndag är jag nog rätt trött

Växjömamma1976 skrev 2008-05-30 11:05:16 följande:
    Vad ska ni hitta på i helgen då? Jag ska sola och Samuel ska få bada i sin nya pool från Citygross!! Imorgon är vi bortbjudna på grillkväll till Teleborg. Söndag måste jag städa och tvätta och byta gardiner.
  • Little

Sussie
    Cykelfesten va kul men shit vad trött jag blev framåt kvällen, man är inte van vid sånt här och värmen också...vid 22 gick bussarna ut till Evedals värdshus och vi va bara kvar där 30 min sen beställde vi taxi hem igen

Loveliva
    Va det mkt billigare än normalpriserna? Är det vårkollektionen dem sålde ut?

• Little
    xenaa skrev 2008-06-02 11:29:21 följande:
    hej kikar in här ser att ni är från växjö alla.måste fråga er som har barn på förskola i växjö, vilka är att rekommendera?vi har sökt för sonen men nu ringde de från kommunen o säger att den platsen vi sökte inte fanns plats trots att vi sökte i dec 07.vi vill helts ha i området, bor på hovshaga.
    Jag har på Högstorps förskola och kan inte hovshaga alls tyvärr... hoppas ni få plats på något annat dagis i närheten!

Vet faktiskt inte om det är någon här i tråden som har ute på hovshaga?! Ingen som bor där längre..
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)