Inlägg från: Växjömamma1976 |Visa alla inlägg
  • Växjömamma1976

Växjöbabesen ;-)

tråkigt med cykelfesterna ni var på, meningen är ju att man ska lära känna varandra bättre i grannskapet.. det är väl syftet med hela festen.

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Växjömamma1976

Vad ska ni hitta på i Alvesta?

• Växjömamma1976
    loveliva skrev 2008-06-03 13:58:11 följande:
    Tror Cia har frågat & pratat om Lilla Bus i Alvesta flera gånger....Men affären Lilla Bus har "klädparty" ikväll kl 18.30. Kom dit om du har lust/tid!
    ja, fast jag läser aldrig så noga här i tråden.. bara skriver när jag känner att jag har lust! Sen jobbar jag ju så jag har sällan tid att hänga på på saker..

Vi firade Magnus igår som fyllde 36 år, svärföräldrarna var förbi. Jag bjöd på smoothie och jordgubbar med glass, enkelt men väldigt gott! Kan ju dela med mej av smoothisarna när jag ändå talar om dom:

Persiko - och hallonsmoothie
    konserverade persikor (efter tycke och smak)
    4 dl mellanmjölk (jag tar laktosfri)
    4 dl vaniljyoghurt (jag tar Arlas lättsockrade)
    lite socker
    sen satte jag i några jordgubbar också..

(sen avslutar jag med att toppa smoothisarna med några bär och delade persikohalvor)

Jennie76
    Välkommen hit!! Vi bor också nära stan men på landet!
  • Växjömamma1976

Kikar in en snabbrunda idag, är helledig idag.. såå skönt. Dagiset har studiedag idag så vi ska på stan en runda och köpa lite nya sommarkläder! Igår var vi på dagisfest, var kul träffa alla och vädret kunde ju inte bli bättre.. vi grillade korv och åt rulltårta med grädde, jordgubbar och persikohalvor.. så gott!! Och så bjöd dom på hemmagjord rabarbersaft!

"bilder från dagisfesten igår, finns nu i mitt galleri i mappen "sommar 2008" om nån vill kika"!

Ha en fin dag alla, strååååålande soool = G L Ä D J E :-d

• Växjömamma1976

Hoppas ni alla har haft en trevlig nationaldag för det har vi!! Vi var i Lindås och firade denna dag, eller vi firade Magnus systerdotter som fyllde 1 år samma dag!! Var jättetrevligt när vi var så många!! Samuel och de andra barnen bl a kusinerna mfl sprang över deras vattenspridare på gräsmattan, och det var väldigt uppskattat! Samuel fick sig även en 1:a ridtur därute i krokarna, för Magnus var hästtransportör när vi åkte dit. Vi körde två hästar, en normalstor och en ponnyhäst!

Tog några bilder på Samuel ridandes på ponnyn, lägger ut dom om en stund!

Idag blir en lugn dag hemma, Samuel ska nog bada i sin pool och jag ska göra en pastasallad med kyckling!!

Jenni76
    kul att du hittade till vår tråd!!

• Växjömamma1976

Ville bara visa hur det såg ut när Samuel red på kusinen Petras häst "Whiskey" igår!!

Samuel rider på Petras häst

• Växjömamma1976

Ang midsommar - Vi ska fira Magnus bror som fyller 30 år på midsommarafton!! Så det blir storkalas och mycket folk!

Ang sömnen så har vi det helt tvärtom, Samuel är så duktig och han vaknar inte förräns vi väcker honom för det mesta. På vardagsmorgnarna "tutar han på" så sött i sin säng..

Twinsen
    Skönt ni har fått färdigt fönstena!!

Loveliva
    Trevlig resa!

Dags jobba nu!! Massor att göra!

• Växjömamma1976

måste få fråga, när era barn blir tjuriga.. vad blir dom tjuriga över då??

Samuel får lite utbrott då och då, när han inte får som han vill.. tex om vi säger nej till en 3:e banan.. han ääälskar banan.. han måste ju äta också herregud!

Sen blir han tokig när han inte får klättra upp på fönsterbrädorna, och viktigast av allt och mest jobbigt just nu är att han inte förstår varför han inte får springa ut på vägen utanför oss.. det kör som galna utanför oss, lastbildar, sopbilar, motorcyklar, bilar, cyklister (som tävlingstränar) mm mm.. och är han ute så kan vi inte vara mer än några meter från honom om han får för sig att springa ut på vägen.. (han springer faktiskt jättefort).. Det är min värsta mardröm!

• Växjömamma1976
    Little skrev 2008-06-09 21:36:45 följande:
    SussieStaket och grind! Vi har satt vanligt grönt inplastad stängsel på insidan av våran häck så Simon inte kommer igenom de hål som finns där, och sen har vi byggt en grind som täcker hela garageinfarten så nu är det säkert på framsidan vilket är jätteskönt för precis som du säger så är de sååå snabba i den åldern.Här är snitthastigheten uppmätt i lite drygt 70km/h på våran 50-väg!! en del har legat i över 90km!!!!! inne i ett villakvartet! En hund blöev ihjälkörd för några år sedan, kunde lika gärna varit ett litet barn.Tydligen så ska det någon gång blir 30-väg här men när?!Det vi kan göra mer är att även låna sådana där blomlådor som man sätter på vägen, man få låna gratis från kommun och 2 st/hushåll..Det är många som genar och köra Näktergalsvägen upp istället för att köra Högstorpsvägen där det är 30 förbi dagiset och även farthinder...
    vi har talat om en stor grind till själva in - utfarten.. kanske är enda sättet och vad smart att sätta upp stängsel på insidan av häcken! Det får vi nästan ta och göra!! Vart har ni köpt det gröna stängslet som ni har på insidan av er häck!?? Folk kör som tokar genom villakvarter, fy skäms på dom som gör det! Jag kör alltid försiktigt genom just villakvarter! Byn´s enda "Varning för barn" skylt, är helt nedstucken i högt gräs och texten är helt bortnött!

Får man sätta upp en ny skylt själv?? Eller vem ska man kontakta??
  • Växjömamma1976

Gaaaaah, ringde kommunen fick nummer till 5 olika personer med olika befattningar, en som hade hand om trafikskyltar, en annan ansvarig för just enskild väg (var ej inne, typiskt!), en annan ansvarig för begränsade trafikskyltar 50 km/h men det var tydligen väldigt svårt få igenom.. nekas till 99,9% sade han! En annan talade om blå kvadratiska skyltar man kan få uppsatt men det kan ta tid! Så jag ska slutligen ringa en man som bor i Vikensved som vet mest och är ansvarig för trafiksättningen där vi bor!! Suck!! Har suttit med detta hela morgonen nu! Blomlådor måste tydligen alltid gå via kommunen och var inget alternativ där vi bor.

Svar på tråden Växjöbabesen ;-)