Växjöbabesen ;-)
Cia: Var ska ni ha barnen? Norrastugan?
Cia: Var ska ni ha barnen? Norrastugan?
Cia: Mysigt!
Vi har ju Frans på Brände Udde, de har ju vad de kallar uteprofil, barnen är nästan alltid ute, sover i sovsäck i små sovkojor på verandan där, och äter ofta ute. Men jag antar att barnen på alla dagis är ute mycket, så det är väl inget särskilt med det, inte mer än att förutsättningarna för att vara ute är perfekta; tomten är jättestor och fin och de har nära till skogen.
Till hösten ska det byggas ett vindskydd och då kommer det att bli så att 4-5-årsavdelningen delas in i grupper där varje grupp är ute hela dagen en dag i veckan. Lite ur och skur light, liksom. Blir jättebra, Frans älskar att vara ute!
Cia: Då förstår jag att ni flyttar barnen! Hoppas ni blir nöjda..
Uuh, i morgon ska vi köra upp till Dalarna, jag och Jimmy ska på bröllop, sedan lämnar vi Frans hos mormor i fem dagar, vi ska hem och jobba och renovera kök allt vi orkar. Sen är det semester och en ny, härlig sjutimmarstur upp till Dalarna och hem igen.
Loveliva: Inte konstigt att han somnade som han gjorde igår då. Fy vad trist, hoppas att det ger med sig, stackars lilla plutt.
Gucci: Till Ungern?! Vad roligt! Har det något med hästar att göra eller är det en 'helt vanlig' resa??
Åh, Budapest! Sååå mysigt!
Hej på er!
Ringe just till min mamma och försökte prata lite med Frans, det enda han sade var att 'bilen ligger upp och ned', sedan försvann han igen. Gud, så jag längtar efter honom. Det är tomt när inte han är hemma. På fredag får bilen åka fortfortfort till Dalarna!
Idag är det vår bröllopsdag. Cool - tre år sedan vi gifte oss. Det blir lite stilla middag ikväll och jag blev allmänt ompysslad i morse. *myyys*
Ha en bra dag, alla, själv ska jag grotta ner mig i en cash flow-rapport av guds nåde. Uuh, roligare kan man ha när solen skiner så fint..
Sussie: Jag har ätit där, det var bra. Medelhavsmat kallar dom det själva, det är väl inga direkta nyheter, några kött-, fisk- och pastarätter (har jag för mig), men vällagat, trevligt serverat och vettiga priser!
Little: Det är måånga vuxenpoäng på kompostkvarnar..
Jag ska åka till Striddes och hämta elementfärg och lite allmänt fönsterrenoveringsgrejs efter jobbet. Måste måla och kitta om ett par av våra fönster och det är min syssla, har vi bestämt. Jimmy får domptera hammaren så sköter jag finliret.. Ska köpa lite tapet till köket också - äntligen börjar vi sätta fast saker i stället för att bara bryta loss
Sussie: Jo, som svar på din fråga, japp! Vi renoverar köket. Just nu är hela köket urblåst, mer eller mindre, så det är dags att börja gipsa, lägga golv och tak och spackla-spackla-spackla. Sen är det alla köksskåp som ska skruvas ihop. Ett halvt ton IKEA-kök har legat på övervåningen och bara väntat i ett par månader nu. Och köpa vitvaror. Och locka hem elektrikern igen. Och kakla.. Och gudvetvad som jag glömt nu.
Jobbigt, men roligt.