Inlägg från: loveliva |Visa alla inlägg
  • loveliva

Växjöbabesen ;-)

Mamma Cia skrev 2008-06-03 15:12:42 följande:
    Ja ett antal ggr har jag skrivit om det nu Får ha med mig Filip ett tag o sen kommer R o hämtar honom. Isak e hos farfar under tiden...Kläd-leksaksparty ?? Hoppas få tid o kolla på leksakerna nu när man inga barn har med...
    HOPPAS jag också Hilda behöver inte en enda leksak egentligen men kul om hon kunde få en alldeles egen leksak som ingen storebror har tuggat på

Och sååååå lägligt att skattepengarna kom idag Cool
  • loveliva
    Little skrev 2008-06-03 16:11:53 följande:
    Här har också skattepengarna kommit!! Tjoho! vad det ska shoppas ikväll
  • loveliva
    Jenni76 skrev 2008-06-03 20:23:31 följande:
    Hejsan!Är nästan helt ny här inne och letar febrilt efter lämpliga trådar att "hänga" i och tänkte fråga lite snällt om man får vara med här hos er?Jag heter Jenni och bor precis utanför stan (Växjö) och har en liten dotter Isolde som är 13 månader och väntar tvåan i oktober om allt går som det ska.
    Välkommen!
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-06-03 23:13:59 följande:
    Va knepigt ??Annars e jag nöjd med shoppingen,även om jag gärna handlat ännu mer Nu jobbar ajg o resten av familjen sover sött.
    Jag är också nöjd, fast har inte provat på pojkarna än då de sov när vi kom hem.
    Men va lustigt med tröjärmen Fundersam

Cia, hur går det med altanbygget? Fått upp trappa & räcke?
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-06-03 23:30:49 följande:
    Vad köpte du ? Ja trappan e klar sen länge o halva räcket, men nu ska vi lägga trall på resten av det nybygggda o sen ska väggarna upp, fönster är beställda.Ni får komma ut o leka o fika en dag ?
    Köpte turkosa stjärn t-shirtarna till Love & Melker, och en randig turkos/rod t-shirt till Love, och 4 mössor. Och lite leksaker

Vi kommer gärna och leker & fikar en dag!
    Växjömamma1976 skrev 2008-06-04 09:13:34 följande:
    ja, fast jag läser aldrig så noga här i tråden.. bara skriver när jag känner att jag har lust! Sen jobbar jag ju så jag har sällan tid att hänga på på saker..Vi firade Magnus igår som fyllde 36 år, svärföräldrarna var förbi. Jag bjöd på smoothie och jordgubbar med glass, enkelt men väldigt gott! Kan ju dela med mej av smoothisarna när jag ändå talar om dom:Persiko - och hallonsmoothiekonserverade persikor (efter tycke och smak)4 dl mellanmjölk (jag tar laktosfri)4 dl vaniljyoghurt (jag tar Arlas lättsockrade)lite sockersen satte jag i några jordgubbar också..(sen avslutar jag med att toppa smoothisarna med några bär och delade persikohalvor)Jennie76Välkommen hit!! Vi bor också nära stan men på landet!
    Ok, tänkte att du läste tillbaka innan du skriver. Synd att du inte kunde komma, var ju på en kväll, och jättefina kläder och leksaker
    Smoothisarna låter goda. Gott nu när det är varmt ute
    Le mom skrev 2008-06-04 10:31:41 följande:
    Cia - Leo spydde igår kväll så jag vågde inte chansa om det var kräksjuka på gång! Nu verkar det som att det bara var nåt han hade ätit igår. Hoppas ni hade en trevlig kväll o mycket roligt att handla nu när skattepengarna dök upp så lägligt?!
    Synd du inte kunde komma, men förstår att du inte vågade chansa, inte kul om du hade smittat ner alla Hoppas Leo mår bättre idag!

Nähäpp, nu ska jag fortsätta med mitt projekt att göra i ordning balkongen.

Ha det fint i solen!
  • loveliva
     Ha en fin nationaldag alla

Här blir det jordgubbstårta och besök av morfar
  • loveliva
    Little skrev 2008-06-06 12:35:39 följande:
    Detsamma!! Vi ska ner till stan och fira nationaldagen i museiparken ( www.vaxjo.se/vaxjo_templates/Page.aspx... )4H- gården ska även komma dit med lite djur som barnen få klappa, kulkul!Igår va vi på Öland och i Kalmar, hälsade på svärmor(öland) och shoppade lite i Kalmar..Imorrn blir det Ljungby och 18-årskalas.. få ta en sväng förbi Alvesta och Lilla Bus och byta lite kläder, förutom tröjan med felsydd arm på så hittade jag även sömnadsfel på jackan som jag köpte till Simon..
    Tråkigt med villervallakläderna Verka ha otur att få så många defekta. Jag har inte sett nåt konstigt med mina, förutom att stjärnkläderna krymper mycket. Haha Hilda kan ha sin i stl 74 efter tvätt

Hoppas ni får trevligt!
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-06-06 22:59:30 följande:
    Nä men sluta !!! Vilket skit med kläderna ?? o om stjärnkläderna krymper så mycket så kan inte Filip ha sin st 80 som jag köpte till honom. Den passade perfekt innan tvätt När helgen är slut så har vi golv på hela set nya bygget oxå, sen ska takbalkarna upp o nästa helg kommer fönstrena. Kanskekan vi sitta i det i slutet av sommaren ...
    Då kommer vi och leker nån dag då och kollar in bygget?
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-06-07 10:25:13 följande:
    Jättegärna !!!!!
    Någon gång i v 25? Är ni hemma då?

Nu ska jag i väg till hästen och rida i det underbara vädret
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-06-07 15:37:57 följande:
    Vill ni komma på Onsdag kanske ??
    Ja, vi åker ju till Cypern på måndag Innan regnet kommer på tisdag
    Little skrev 2008-06-07 20:15:30 följande:
    Jag få avvakta tills vi ha lagat bilen (igen)
    Har jag inte alla barnen med mig kan ni ju åka med mig
    Gick det bra med Villervallakläderna? Och 18-årskalaset?
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)